Společnost


Pju d.o.o.

Počet nahlášených stížností:183
Z toho za letošní rok:43
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 12 stížnostech.

#54417Nevrácené peníze za vrácené zboží po odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.12.2021, před 3 lety

Iveta Vašková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 19. 11. 2021 jsem vrátila zboží zimní legíny 4x v hodnotě Kč 1.347. Na webu jsem vyplnila formulář odstoupení od smlouvy a do balíčku jsem vložila formulář s přiděleným kódem reklamace 0002-4699, který mi byl přidělen a přesto nemám do dnešního dne vrácené peníze na účtu.
Iveta Vašková

E-MAIL, KTERÝ JSEM OBDRŽELA:
Dobrý den Iveta Vašková,
Váš reklamační kód je: 0002-4699
Kód přiložte k zasílanému zboží (vytisknutý nebo napsaný ručně) ho zašlete na adresu: PJU, Heršpická 875/6a, 600 10, Depo Brno 71.
OSOBNÍ VRÁCENÍ VÝROBKU NENÍ MOŽNÉ!
Zásilky bez kódu pro výměnu/vrácení nelze identifikovat a tak Vaše žádost na výměnu/vrácení nebude řešena.
Poštovní poplatky jsou na straně odesílatele. Zásilky na dobírku nepříjmáme.
Vrácené zboží bez původního obalu nebude přijato. V 14 pracovních dnech od přijetí vaší zásilky bude produkt vyměněn resp vám budou vráceny peníze.


Produkt

Zimní legíny 4x - Id 111 - kód zboží 0032-Black - Kč 1.347


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2021 09:56, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2022 15:48, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.