Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 43 |
Stále v řešení: | 6 |
Dobrý den,
dne 19. 11. 2021 jsem vrátila zboží zimní legíny 4x v hodnotě Kč 1.347. Na webu jsem vyplnila formulář odstoupení od smlouvy a do balíčku jsem vložila formulář s přiděleným kódem reklamace 0002-4699, který mi byl přidělen a přesto nemám do dnešního dne vrácené peníze na účtu.
Iveta Vašková
E-MAIL, KTERÝ JSEM OBDRŽELA:
Dobrý den Iveta Vašková,
Váš reklamační kód je: 0002-4699
Kód přiložte k zasílanému zboží (vytisknutý nebo napsaný ručně) ho zašlete na adresu: PJU, Heršpická 875/6a, 600 10, Depo Brno 71.
OSOBNÍ VRÁCENÍ VÝROBKU NENÍ MOŽNÉ!
Zásilky bez kódu pro výměnu/vrácení nelze identifikovat a tak Vaše žádost na výměnu/vrácení nebude řešena.
Poštovní poplatky jsou na straně odesílatele. Zásilky na dobírku nepříjmáme.
Vrácené zboží bez původního obalu nebude přijato. V 14 pracovních dnech od přijetí vaší zásilky bude produkt vyměněn resp vám budou vráceny peníze.
Zimní legíny 4x - Id 111 - kód zboží 0032-Black - Kč 1.347
Požaduji vrácení peněz.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.