Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Prosinec 2020 - objednávka bungalovu v obci Belá /Malá Fatra SK/ u CA ZARS v celkové ceně 13300,-Kč, v termínu 10.7. - 17.7.2021
Záloha 6972,-Kč - zaplacena 12/2020, doplatek uhrazen 5/2021 v daném termínu z FKSP.
10.7.2021 - termín nástupu - pozdnější příjezd z důvodu poruchy auta /výměna autobaterie/, majitelka objektu p. Mažgútová informována.
Příjezd na místo kvečeru, na parkovišti nám majitelka objektu sdělila, že bungalov je obsazený a nabídla nám ubytování v chatce Adrianka, o změně ubytovacího zařízení věděla CA ZARS předem.
Reklamovali jsme na parkovišti změnu objektu a odmítli jsme ubytování v chatce, zvažovali jsme návrat domů, hledání jiného ubytování, ale bylo kvečeru a cestovali jsme s dětmi. P. Mažgútová nám z dobré vůle nabídla přespání v chatce zdarma, čehož jsme využili. Následující den jsme si našli ubytování v Terchové.
19.7.2021 - první pracovní den po návratu z dovolené jsme telefonicky a písemně podali reklamaci s žádostí o plné hrazení - 13300,- Kč.
Reklamace byla uznána - plnění 10 procenty dle Frankfutské tabulky, dostali jsme 1330,- Kč. Důvod: pozdě podaná reklamace, den pobytu v chatce, nábídka dražšího ubytování /chatka je CA ZARS nabízena za vyšší cenu, p. Mažgútová nám řekla, zě ji účtuje jako levnější ubytování než bungalov i na svých stránkách www.mazgut.sk ji pronajímá levněji.
O nastalé situaci jsem informovala p. Mažgútovou, peníze si CA ZARS od ní nevyžádala, a tak mi p. Mažgútová poslala na účet 8898,-Kč /částka dle kurzu euro/Kč, bankovní poplatky/.
Celkem jsem dostala za neuskutečněný pobyt 10228,-Kč. Do celkové částky chybí 3072,-Kč, které bych chtěla s vaší pomocí od CA ZARS požádat.
Změna ubytovacího zařízení - bungalov x chatka Adrianka /poukaz k pobytu č. 520121661/
Chci vaším prostřednictvím požádat CA ZARS o doplatek 3072,-Kč za neuskutečněný pobyt.
|
Tweet |
Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit. Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve. V tomto případě se za vadu se považuje zamoření hotelu rotaviry a také nedostatečné informování o této nemoci ze strany pořadatele.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Navíc je možné za určitých okolností uplatnit vůči pořadateli zájezdu nárok za tzv. újmu za narušení dovolené dle § 2543 občanského zákoníku. Nárok na náhradu újmy způsobené narušením dovolené je možno uplatnit zejména v případě, že byl zájezd vinou pořadatele zmařen nebo podstatně zkrácen. Nárok na tuto náhradu je možné uplatnit spolu s reklamací zájezdu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel rovněž může zvážit kontaktování advokáta, který by mohl posoudit zda by nebylo vhodné uplatnit nároky vzniklé z újmy na zdraví, či jiné nemajetkové újmy, vůči pořadateli. Seznam advokátů dostupný např. z https://www.dtest.cz/advokati. Záleží na posouzení spotřebitele, zda považuje kontaktování advokáta za přiměřené, zejména vzhledem k poměrně nízké požadované částce.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.