Počet nahlášených stížností: | 554 |
Z toho za letošní rok: | 42 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
jako asi všichni tady jsem se přihlásil na 2 podivné seznamky s nadějí, že jsou opravdové, vím, že jsem tam nezadal žádné osobní údaje jako např. adresu, platební údaje a myslím, že ani jméno, ale to možná u registrace. Vím, že jsem si zkusil zaplatit čelnství, ale to neprošlo, protože mi to naštěstí banka zakázala, ale nedávno mi přišel dopis, že společnosti dlužím 5000 kč za VIP, které údajně běželo celou tu dobu co jsem si nechal aktivní profil. Hned po tom co jsem si ten dopis přečetl jsem si zrušil účet, zrušil jsem si i předplatné, které jsem ani jednou nezaplatil jen jsem zkusil to zaplatit, takže nerozumím, jak mohlo být aktivované a oni mi můžou účtovat cenu toho předplatného. Napadlo mě ještě zkontrolovat tu drouhou stánku, kde jsem to taky zkoušel a ukázalo se, že tam je to úplně stejné, až na to, že jim dlužím 7700.
Předem moc děkuji za jakoukoliv pomoc
pouzejednanoc.cz a bdsm-cz.com
Rád bych se tedy zeptal, jestli to mám nějak řešit nebo ne. Mě se zdá, že mi nemůžou účtovat VIP za ty měsíce, když neproběhla ani ta 1. platba, ale raději se ptám. Taky by mě zajímalo, jestli mají možnost nebo oprávnění ze mě ty peníze opravdu dostat, jestli jim je opravdu dlužím. Děkuji.
|
Tweet |
Na úvod bychom chtěli spotřebitele upozornit, že své osobní údaje podnikateli s vysokou pravděpodobností poskytl, jestliže mu přišel dopis na jeho adresu s jeho jménem.
Spotřebitel je povinen platit jen za služby, které si objednal. Stejně tak podnikatel může požadovat platby jen za služby, které u něj byly objednány spotřebitelem.
V případě popsaném spotřebitelem se domníváme, že došlo k objednávce VIP členství, které je možné ukončit na základě podmínek ujednaných ve smlouvě. Bude se pravděpodobně jednat o nutnost uplynutí výpovědní doby, kdy spotřebitel službu musí dále platit poskytovateli, ale zároveň tuto službu může využívat.
Protože se domníváme, že závazek vznikl a podnikatel má tak právní důvod na vymáhání plnění, doporučujeme platby neignorovat.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: 41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 BernEidgenössisches
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.