Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54430Neuznání žádosti o návratek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

15 minut 14 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
16.12.2021, před 3 lety

Klára Pernická

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás v souvislosti s neuznáním žádosti o na výplatu návratku.
Dne 14.12 jsem si zakoupila jízdenku na povinný vlak EC 283 v úseku Praha hl. n. - Brno- Královo Pole v aplikaci ČD - kód transakce QYUU45, doklad *16-3801-217 na jméno Klára Pernická.

V plánovaném času odjezdu vlaku z Praha hl. nádraží, tedy v 17:12 nebylo na informační tabuli k nahlédnutí plánované nástupiště a zpoždění na spoji dosahovala délky 10 min. Přesně v čase 17:25 naskočilo na informační tabuli zpoždění v délce 30 min - to znamená délka zpoždění přesáhla 30 minut dle plánovaného odjezdu vlaku. Přesně v tuto chvíli jsem uvedenou jízdenku stornovala z důvodu nemožnosti navázat v Brně na další spoj. Současně byl v dřívějším čase vypravován vlak konkurenčního dopravce, jehož plánovaná doba odjezdu předcházela době odjezdu vlaku EC 283 se zohledněním započítaného zpoždění.

Bohužel jsem Však dle Vašeho vyjádření nesplnila nárok na návratek jízdného, což považuji za nesplnění vašich předčasných podmínek, neboť rezervace byla stornovaná v době kdy očekávané spoždění přesahovala 30 min a doba před odjezdem vlaku byla delší než 15 min.

Z důvodu výše uvedených skutečností, Vás jako národního dopravce žádám o nápravu a alespoň o částečnou kompenzaci vynaložených finančních prostředků.

S pozdravem,

Ing. Klára Pernická


Produkt

Návrat cestovného, neuznání žádosti, neoznámení o zpoždění


Požadované řešení

Na základě uvedených informací Vás žádám o kompenzaci cestovních nákladů.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2021 13:19, před 3 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.