Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den,
Dne 16.11. mi byla vyrizena reklamace susicky ovoce tak, ze mi prodejce napsal, ze si mam vyzvednout vyrizenou reklamaci-vraceni penez na prodejne Avion Ostrava. V teto prodejne jsem zbozi zakoupila. Vubec jsem nepochopila, z jakeho duvodu mi byly penize poslany na prodejnu v Ostrave, kdyz jsem zasilala susicku k reklamaci postou z Pribrami, coz je na druhe strane republiky (prestehovala jsem se). Volala jsem nekolikrat na zakaznickou linku, hovor se vzdy po 10 minutach ukonci, takze jsem u toho stravila cele dny, abych se dovolala jednou jedinkrat. Pani mi slibila dne 22.11., ze mi penize zasle na ucet, ktery jsem ji nadiktovala. Ten den jsem zasilala take ucet od dopravy a penize mi byly jiz navraceny. Ode dne 22.11. jsem na Etu zaslala dalsi dva emaily 9. a 12.12. se sdelenim cisla uctu a s dotazem, kdy mi penize konecne vyplati a dosud nemam ani penize (3999 kc), ani odpoved!! Eta mi jiz mesic zadrzuje penize, ktere mi uz davno mela vyplatit. Reklamace 8801259432, dobropis 1721073687.
Pozaduji okamzite vraceni svych penez.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.