Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 28.03.2011 jsem si u fa Siko zakoupila mimo jiné zboží také závěsný klozet Laufen Form + wc sedátko Form s poklopem. Klozet i sedátko byli namontovány dle pokynů výrobce a byli i řádně dle pokynů používány. Na sedátko Laufen je záruční doba 5 let a nosnost 150kg jak uvádí výrobce. Dne 16.11.2014 nám však wc sedátko prasklo na vnitřní boční straně, při dosednutí na něj. Moje i manželova váha nepřesahuje ani 100kg. Sedátko i klozet jsou čištěny jen jarovou vodou.
Kontaktovala jsem fa Siko a ta mě s reklamací odkázala na J. K., Lukas Building s.r.o. Pan K. si vyžádal fotky sedátka a následně mou reklamaci zamítl. Proto jsem pana K. kontaktovala opět s žádostí na reklamaci. Poté mi však přišel mail se zamítnutím reklamace ze servisního centra od pana P. Š., Servisní centrála Laufen CZ, ETRUSCA s.r.o.
Dobrý den.
Prohlédl jsem si zaslané fotografie praskliny. Je mně líto, ale bohužel
toto nemůžeme uznat jako výrobní vadu materiálu. Výrobní vada se na
materiálu projevuje jinou prasklinou a to roztáhnutím materiálu.
Ač nerad, ale reklamaci musím zamítnout.
P. Š.
Servisní centrála Laufen CZ
ETRUSCA s.r.o.
U Sádek 647
253 01 Hostivice
Wc sedátko Laufen Form Klozetové sedátko s poklopem - antibakteriální úprava - zpomalovací sklápěcí systém SOFT CLOSE
Prosím o výměnu zboží
|
Tweet |
Prodávající odpovídá za vady, které se na věci vyskytnout v době 24 měsíců od převzetí, případně ve sjednané delší době. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Prodávající je podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci přijmou a vyřídit, ledaže je v záručním listě určena jiná osoba – podle dostupných informací tomu tak zde nebylo. V tomto případě by tedy měl reklamaci vyřídit prodávající a vydat spotřebiteli písemné potvrzení o uplatnění reklamace a způsobu jejího vyřízení.
Jestliže je spotřebiteli nabízeno přezkoumání reklamace odborným posudkem, lze tuto možnost využít. Doporučujeme předem vyjasnit, zda bude za takové posouzení účtován poplatek.
Pokud je reklamace zamítnuta a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. Jako důkazní prostředek může spotřebitel zvolit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat existencí a povahou vady. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz. Před vypracováním znaleckého posudku doporučujeme spotřebiteli, pokud je neobdržel, vyžádat si písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Spotřebitel, který si u nás zakoupil zboží má vždy právo u nás uplatnit reklamaci a je jeho rozhodnutím, zda tak učiní, nebo se obrátí na odborný servis. Reklamace uplatněné u nás jsou řádně řešeny často nad rámec povinností prodejce a v zájmu reklamujícího. V tomto případě u nás reklamace nebyla uplatněna, nemáme o tom žádný doklad, ani nebyla dohledána v naší evidenci reklamací. V situaci, která je zde popsána není naše vyjádření k reklamaci možné, protože řešení reklamace jiným podnikatelem, i když je to smluvní servis nedovedeme ovlivnit a neneseme za něj odpovědnost.
V lidské rovině celé situaci rozumíme. V tomto případě můžeme pomoci tak, že pokud nám reklamující zdokladuje stav výrobku a současnou komunikaci se servisem, který popisuje, pošleme toto vedoucím pracovníkům výrobce jako stížnost na postup řešení reklamace. Současně má reklamující u nás nadále v případě že je naším zákazníkem uplatnit řádnou reklamaci, stačí vyplnit formulář na adrese http://servis.siko.cz/.
Martin Píša, vedoucí servisního oddělení
SIKO KOUPELNY & KUCHYNĚ
tel.:+420 382905159 mob.:+420 736634391
martin.pisa@siko.cz http://www.siko.cz
Vzhledem k tomu, že se spotřebitelka k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
po vyjádření společnosti SIKO, jsem sedátko odnesla k reklamaci. Reklamace byla z jejich strany přijata. Jakmile bude reklamace vyřízena ihned se k události vyjádřím.
Děkuji za pochopení a zároveň vám mnohokrát děkuji za vaši pomoc.
S pozdravem Lucie Žílová
Dobrý den.
Jedná se o reklamaci s jednacím číslem 75373, která byla dne 9.7.2015 uznána jako oprávněná. Bohužel se jedná o zakázkové zboží, které nemáme skladem a toto zboží bylo objednáno. V souvislosti s tím nám reklamující schválil prodloužení lhůty pro vyřešení reklamace, protože sedátko požaduje. V opačném případě bychom reklamaci dořešili ihned vrácením peněz.
S pozdravem
Martin Píša
Prosíme spotřebitelku, aby potvrdila výše uvedené řešení. Pokud byla reklamace již vyřízena, prosíme zároveň o uzavření stížnosti a připojení vlastního hodnocení.
Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
Reklamace s jednacím číslem 75373 podaná 17.6.2015 byla 9.7.2015 uznána jako oprávněná. Po vzájemné dohodě o prodloužení lhůty na vyřešení reklamace z důvodu nedostupnosti nového zboží, byla reklamace dořešena 5.8.2015 výměnou za nové zboží. Reklamace byla vyřešena dle požadavku spotřebitelky. V případě, že by spotřebitelka měla jakoukoliv další reklamaci na naše zboží, doporučujeme použít rovnou elektronické podání reklamace na http://servis.siko.cz , nemůže tak dojít k nedorozumění jako při ústním podání reklamace na prodejně. Martin Píša
Hodnocení:
Komentář: Firma Siko, reklamaci uznala a sedátko mi bylo vyměněno.
Tímto firmě Siko děkuji za vstřícné jednání.
dTestu velice děkuji za ochotu a pomoc při řešení reklamace.
S úctou a pozdravem Lucie Žílová