Počet nahlášených stížností: | 377 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,dne 11.12.2021 jsem si u e-shopu Bonky.cz objednala dámské zateplené papuče. Dne 14.12.2021 mi od nich přišla informace o tom,že zboží je již objednáno a doba dodání je 5-40 dní,ve výjimečném případě až 60 dní. V tento okamžik jsem zpozorněla,jelikož vystupují jako český e-shop,u zboží uvádí 5 ks skladem a pod. a nikde na úvodní stránce nemají uvedeno,že se jedná o zprostředkovatele se zahraničním obchodem,tudíž jsem jim dne 15.12.2021 napsala,že chci zrušit objednávku a odstupuji od smlouvy, na kterou mám ze zákona nárok ještě před převzetím zboží a žádala je o navrácení finančních prostředků zpět na účet. Platba proběhla online kartou.
Dnes mi od nich přišlo vyrozumění, že objednávka byla předána dodavateli a nelze ji zrušit i s ohledem na logistickou společnost, která to dodavateli neumožní,což vnímám jako totální nesmysl a neochotu adekvátně situaci řešit.
Dámské domácí zateplené papuče, vel. 38 Gray
Vrácení finančních prostředků zpět na účet.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a eurokonformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
E-shop sice udává, že nelze odstoupit, neboť objednávka již byla zaslána dodavateli. Tato skutečnost by byla relevantní v případě zprostředkovatelských smluv, avšak z výše uvedených důvodů se domníváme, že toto ustanovení je pro spotřebitele neplatné, a proto má právo od smlouvy odstoupit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.