Společnost


UrbanTrend s.r.o. v likvidaci

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

33%
67%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#54454Předražené nekvalitní zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 13 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2021, před 3 lety

Tomáš Zajíček

Znění stížnosti

Společnost inzeruje Školní batoh pro teenagery se slevou z 2.321,- Kč na 999,- Kč. Po několika týdnech dorazí asi nejlevnější batoh, jaký si můžete představit - naprosto nevhodný pro školní předměty a pomůcky teenagera - leda by nosil do školy jen papírové kapesníčky a svačinu. Batoh přišel přímo z Číny (což by nevadilo, vyrábějí tam i spoustu velmi kvalitních batohů). Sečteno, podtrženo - kdyby podobný batoh stál na pultu v kamenném obchodě, jeho cena by byla v lepším případě kolem 200,- Kč. Jde tak o zjevné klamání spotřebitele, kdy původní cena vyvolává dojem, že se jedná o kvalitně provedený batoh.


Produkt

Školní batoh pro teenagery


Požadované řešení

Dodat batoh, který bude mít reálnou hodnotu před slevou nebo vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2021 13:48, před 3 lety

Jestliže zboží neodpovídá žádanému účelu, ke kterému je určeno, může jej spotřebitel reklamovat.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

K ceně:
Prodávající může produktu určit prakticky jakoukoliv cenu. Ta se zpravidla řídí trhem - jestliže bude příliš vysoká, zboží si nenajde zákazníky; jestliže bude nízká, bude prodávající prodělávat. Zároveň je ale nutné podotknout, že inzerovaná sleva musí být skutečná (tzn. prodávající někdy zboží za tuto cenu nabízel). Pokud by sleva skutečná nebyla, jednalo by se o klamavou obchodní praktiku, kterou může postihovat Česká obchodní inspekce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.3.2022 20:56, před 3 lety

Velice nás mrzí, že nákup neproběhl podle Vašeho očekávání. Pro takové případy je zde možnost odstoupení od smlouvy do 14 dnů od obdržení zboží. Postup i adresu na vrácení naleznete na stránce urbantrend.cz nebo vám jej poskytneme emailem na zákaznické podpoře podpora@urbantrend.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2022 21:18, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2022 13:29, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.