Počet nahlášených stížností: | 718 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 16 |
Po obdržení jiného zboží než jsem si objednala, jsem jej odeslala zpět prodejci. Pošta mi oznámila, že balík 2.11. předala adresátovi. Po tomto oznámení jsem podací lístek vyhodila a od té doby se marně dožadují vrácení peněz. Stále mi posílají automatem psané dotazníky. Dotazník jsem hned vyplnila,poslala jsem i číslo účtu, kam peníze mají poslat a stále mi je neposílají. Myslím, že to nemají ani v úmyslu. Jen se mě snaží unavit a myslí si, že to vzdám.Vyžadují ode mne kopii podacího lístků. Již jednou jsem se na vás obrátila o radu a díky vám se problém vyřešil. Prosím o radu i pomoc. Děkuji moc Volejníková Miroslava, Česká Lípa.
Jednalo se o skládací pračku.
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.