Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Byl mi dodán balíček od firmy AZ Retail s.r.o - "odkarla.cz" s tím, že produkt byl zcela volně pohyblivý v krabičce a po otevření byl doslova "zdevastován" špatným zabalením. Po sdělení situace prodávajícímu včetně doložení fotodokumentace špatného zabalení, jsem byl odkázán na reklamaci u dopravce, který ale za bezpečné zabalení neručí. I po opakovaných kontaktech včetně zdůraznění chybného zabalení ze strany AZ retail mne prodejce ignoruje, a v reklamaci dále nepokračuje. Zboží v hodnotě přes 2000,- CZK.
objednávka č. 9*******6, produkt s kódem 108000000*****5
Vrácení zboží zpět prodejci, odeslání zaplacené částky včetně marného poštovného na můj účet.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Jestliže tedy zboží došlo poškozené, může se spotřebitel obrátit s reklamací na prodávajícího. Vzhledem k tomu, že smlouvu o přepravě zboží spotřebiteli zpravidla uzavírá podnikatel, nemůže se této odpovědnosti zprostit - spotřebitel může zboží reklamovat u něj a nemusí se zajímat o to, kdy k poškození zboží došlo, neboť až do převzetí zboží zodpovídá za škodu prodávající.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.