Společnost


Telly s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54467Neoprávněné účtování pronájmu zařízení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 25 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2021, před 3 lety

Ing.Jan LEPIČ

Znění stížnosti

Dobrý den,

Cca před 14 dny jsem částečně ukončil smluvní vztah s výše uvedenou společností po jejím oznámení,že mi od 1.1.2022 zdražuje své služby
cca o 200 %,vstoupil jsem s nimi do jednání,jehož výsledkem bylo
ukončení příjmu signálu pro 1 televizor,což společnost provedla
zablokováním TV karty a vyřazením činnosti sep-top-boxu,změnil jsem
programový balík,který sleduji na 2.televizoru,nefunkční zařízení t.j.
sep-top-box s TV kartou a dálkové ovládání jsem byl nucen,aniž by
se toto vyskytovalo v mnou podepsané smlouvě,poslat na vlastní náklady do příslušného skladu společnosti,mám za to,že existují smluvní partneři
firmy Telly,kde bych mohl zařízení proti předávacímu protokolu předat,
aniž bych musel zařízení zdlouhavě balit a odnášet na poštu.Přesto jsem toto učinil a zařízení odeslal,dnes jsem obdržel od firmy fakturu na leden 2021 na nový programový balík,kde po mě firma vyžaduje částku za pronájem
zařízení,které jsem již firmě odeslal a jehož pronájem jsem řádně zaplatil v prosincové faktuře.Zdůrazňuji,že jsem příslušnou operátorku firmy
opakovaně žádal,aby mi zaslala smlouvu na nový smluvní vztah s jasným
vyznačením termínu,odkdy tento platí,což firma do této chvíle neučinila.
Chci Vás proto požádat o radu jak postupovat,protože firma na mou reklamaci na poslední fakturu s požadavkem na pronájem neex.zařízení
doposud nereagovala a ani není možné se dovolat na její zákaznickou linku
/ čekání na spojení je více ne 30 min - linka je zpoplatněná /,obávám se,
že faktury na pronájem něčeho,co nevlastním, budou chodit i nadále.
V obchodních podmínkách smlouvy,které jsem před 6 lety podepsal,je pouze
požadavek,že pronajmuté zařízení musím po ukončení smlouvy vrátit,logicky
mám proto za to,že je to do nejbližší kanceláře regionál.zastoupení.
Děkuji Vám předem za případnou pomoc a vstřícnost jak jste již učinili při
mých předchozích stížnostech.

s pozdravem

Ing.Jan Lepič

Teplice

tel: 777291186


Produkt

neoprávněné účtování nefunkčních služeb_pronájem zařízení


Požadované řešení

Oprava faktury za neexistující služby a urychlené zaslání oficiální
nové smlouvy ze strany společnosti Telly s písemnou omluvou a nahlášením
kontaktu v místě bydliště,kam lze vrátit zapůjčené zařízení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.12.2021 14:44, před 3 lety

Žádá-li společnost zaplacení poplatku, musí prokázat, že na něj má nárok. Pokud spotřebitel koncové zařízení (set-top box) užíval na základě nájemního vztahu, byl povinen hradit smluvené nájemné. Jakmile bylo pronajímání věci ukončeno, skončila tím logicky i povinnost hradit nájemné.

Nad to lze uvést, že spotřebitel patrně ani neměl povinnost věc vracet na pobočku společnosti, neboť není-li (a spotřebitel ve stížnosti tvrdí, že není) ve smlouvě nebo v obchodních podmínkách ujednáno přesné místo, kam je třeba nepeněžitou věc vrátit, je taková věc (zde set-top box) vrácena už tím, že ji spotřebitel zpřístupní podnikateli v místě svého bydliště. To plyne z § 1955 občanského zákoníku. Jinými slovy, podnikatel si měl set-top box vyzvednout, což mu měl spotřebitel umožnit.

Pokud spotřebitel s fakturací nesouhlasí, měl by ji reklamovat. Učinil-li tak, ale reklamace byla společností zamítnuta, má možnost obrátit se s námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2022 14:21, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.