Společnost


ARMEX ENERGY a.s.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54469Výpověď smlouvy už trvá přes 30 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 19 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2021, před 3 lety

Radomir Soukal

Znění stížnosti

Zdravím, už přes měsíc je na Armex Energy poslaná výpověď o smlouvě z důvodu extrémního navýšení záloh bez našeho vědomí na to byla poslána výpověď, výpověď potvrdili a to je vše od tý doby se nic neděje a museli jsme zálohy uhradit ..


Produkt

Dodávka plynu


Požadované řešení

Okamžitou reakci na výpověď smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2021 14:29, před 3 lety

Výpověď smlouvy je jednostranným právním úkonem - není tedy třeba jakékoliv potvrzení druhé strany. Na výpověď navazuje výpovědní doba, kdy je spotřebitel povinen dále za závazek platit, avšak zároveň je možné tyto služby využívat.

Z popisu spotřebitele si však nejsme jistí, zda neměl na mysli spíše odstoupení od smlouvy. To je u navýšení záloh (resp. neregulovaných cen) možné podle ustanovení § 11a odst. 5 energetického zákona. Podle tohoto ustanovení je možné odstoupit od smlouvy (v případě poučení o zvýšení ceny s 30denním předstihem) nejpozději 10 dnů přede dnem změny ceny.

Také odstoupení je jednostranný právní úkon, ale na rozdíl od výpovědi po jeho přijetí druhou stranou nezačíná běžet výpovědní doba. Zároveň je ale nutné tak učinit v relativně krátké době.

Jestliže poskytovatel energií přijetí výpovědi potvrdil, běží výpovědní doba, po kterou závazek pro obě strany ještě trvá. Domníváme se, že poskytovatel energií nemá další povinnosti související s výpovědí.

Z důvodu, že nevíme, co spotřebitel požaduje pod pojmem "okamžitá reakce", přeřazujeme stížnost zpět ke spotřebiteli a žádáme její doplnění.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.12.2021 19:14, před 3 lety


Radomir Soukal

Vzhledem k tomu, že mám za to, že jsem splnil podmínky odstoupení od smlouvy, a včas jsem vyjádřil svůj nesouhlas s navýšením záloh energie (dodávky plynu) mám za to, že mohu požadovat odstoupení od smlouvy. Pokud by toto odstoupení z nějakého důvodu nebylo možné, žádám vypovězení smlouvy. S pozdravem R. Soukal

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.1.2022 12:47, před 3 lety

Pod spotřebitel řádně odstoupil od smlouvy z důvodu jednostranné změny smluvních podmínek (ještě v roce 2021; od 1.1.2022 platí novela energetického zákona, která pravidla mírně změnila), musí společnost toto odstoupení respektovat.

Nedostal-li spotřebitel o navýšení záloh včas vědět, měl/má možnost odstoupit do tří měsíců od data navýšení záloh. Provedené odstoupení (v roce 2021) je účinné k poslednímu dni měsíce, který následuje po měsíci, ve kterém bylo odstoupení doručeno příslušnému dodavateli.

Pouze doplníme, že je nutné rozlišovat dvě situace:

- Zaprvé situaci, kdy společnost změní výši záloh v již "běžícím zúčtovacím období". Tehdy jde o jednostrannou změnu platných smluvních podmínek, kvůli které spotřebitel může závazek bez postihu opustit, jestliže se změnou nesouhlasí. Předpokládáme, že právě o tuto situaci šlo a právě na tuto situaci dopadají naše vyjádření.

- Zadruhé situaci, kdy společnost změní výši záloh v momentě, ve kterém je podle smlouvy oprávněna stanovovat výši záloh pro další zúčtovací období. V takovém případě podle nás nejde o jednostrannou změnu, kvůli které spotřebitel může závazek bez postihu opustit. V takovém případě by musel spotřebitel využít standardní cestu - výpověď, která však může být zpoplatněna (u smlouvy na dobu určitou).

Další řešení:
Spotřebitel má možnost se obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz, adresa: Masarykovo náměstí 5, 586 01 Jihlava, telefon: 564 578 666 – ústředna).

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 12:51, před 3 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.