Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
11.12.2021 jsem zaplatil a vyzvedl ve Sconto: Jídelní stůl Richard. Osobně jsem si ze skladu převzal zásilku od pracovníků skladu. Po následném rozbalení zásilky jsem zjistil, že tato je nekompletní, konkrétně byl dodán pouze 1.balík ze 3, chybí součásti: Cx3, Dx1, Ex1, Fx4, Nx6 (máme pouze 4 kusy namísto 6).
12.12.2021 jsem volal na infolinku Sconto s žádostí, zda by toto nemohli překontrolovat, že nejspíše došlo k omylu ve skladu. Bylo mi řečeno, že toto nedělají a ať se obrátím na reklamační oddělení. Na reklamačním mi bylo sděleno, že svůj požadavek musím učinit písemně v online formuláři. Toto jsem obratem učinil: Reklamační protokol (Případ 2021/00008604).
13.12.2021 jsem se snažil vyvolat komunikaci, jelikož mě nikdo nekontaktoval ohledně vyřešení mého požadavku. Bez odezvy. Komunikace je uložena k mému případu na: https://app.retino.com/, kterou Sconto využívá jako portál pro reklamace.
14.12.2021 jsem se byl osobně informovat ve skladu Sconto ul. Jeremiášova, kde mi bylo nekompletní zboží původně vydáno. Pracovníci skladu zbývající části 2,3 nenašli a bylo mi doporučeno celou situaci řešit prostřednictvím reklamačního oddělení. Opět jsem se snažil kontaktovat reklamační oddělené prostřednictvím reklamačního portálu. Bez odezvy.
16.12.2021 jsem se opět bez výsledku snažil o komunikaci prostřednictvím portálu. Bez odezvy.
Dnes 17.12.2021 stále bez jakékoliv odezvy. Toto jednání mi v dnešní době připadá jako sprosté vůči platícímu zákazníkovi. Především to, že Sconto nevyvíjí ŽÁDNOU snahu o narovnání této situace.
Souhrn:
- dodán pouze 1.balík ze 3
- chybí další součásti
- podána reklamace a byl vytvořen reklamační protokol
- prodejce absolutně nekomunikuje
- zákazník musí vyvíjet vlastní snahu, aby se alespoň něco dělo
- pracovníci skladu i telefonické podpory vše směřují na reklamace, kde se zákazník nedočká ani potvrzení, že někdo jeho zprávy vůbec čte.
- nikde (výzva k odběru zboží, faktura, daňový doklad) není uvedeno z kolika částí se zboží skládá, tudíž zákazník musí spoléhat na pracovníky skladu...
JÍDELNÍ STŮL RICHARD, BARVA:TMAVĚ ŠEDÁ/NOHA:ZLATÝ DUB
- zahájení komunikace se zákazníkem
- dodání VŠECH chybějících částí
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Nedodání části věci, bez které věc nemůže sloužit obvyklému účelu, je nepochybně vadným plněním. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta pro vyřízení reklamace samotné je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Spotřebitel naopak vrací zboží, které mu bylo poskytnuto.
Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
případ již byl vyřešen vrácením peněz.
Bohužel vzhledem k obrovskému množství objednávek v předvánočním čase a omezeném počtu pracovníků (dovolené, karantény...) nebylo v našich možnostech reagovat ve standardních lhůtách, i proto bylo v automaticky generované zprávě po podání reklamace toto upozornění: Vzhledem k mimořádné situaci vyvolané pandemií koronaviru, která zasahuje nejen Českou republiku, ale v podstatě celý svět, si Vás dovolujeme požádat o trpělivost při čekání na vyřízení Vaší reklamace i první reakci z naší strany. I přes nepříznivou situaci se snažíme dělat maximum proto, abychom vše vyřídili v co nejkratší možné době.
Děkujeme za Vaši vstřícnost a pochopení.
Váš SCONTO NÁBYTEK konec citace
Stejné upozornění je i na titulní straně našich webových stránek.
Omlouvám se Vám za komplikace s Vaší objednávkou.
S pozdravem,
J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme společnosti za součinnost. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení výše uvedeného a případné uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Chápu, že v rámci pandemie platí těžší podmínky, ale reakce na reklamaci by dle mého mohla přijít dříve a ne až po týdnu, že byla založena.