Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#54486Neuznaná reklamace klávesnice C-tech KB-103MS

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.12.2021, před 3 lety

František Šťastný

Znění stížnosti

Po necelých 10 měsících občasného používání na velké části kláves setřený nekvalitní potisk kláves.
podle vyjádření technika Alzy byla reklamace zamítnuta z důvodu běžného opotřebení produktu, na tuto závadu se záruka nevztahuje.
Jinými slovy:
Kupte si každých 10 měsíců novou klávesnici, protože, ač je v záruce, tak Vám záruku neuznáme. Co třeba, kdyby se toto stalo u noubuku za 30 tisíc, podle logiky posuzujícího technika by šlo o běžné opotřebení na které se záruka nevztahuje.


Produkt

Klávesnice C-TECH KB-103 MS, multimediální, USB, CZ/SK


Požadované řešení

Jednoznačně vada by měla být uznána jako záruční (ptal jsem se v několika obchodech, kde klávesnice prodávají a běžně tyto vady uznávají a nemají potíže se svými dodavateli)
Požaduji vrátit kupní cenu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2021 13:59, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.12.2021 18:54, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Obrátili jsme se přímo na naše reklamační oddělení a zhodnotili reklamaci jako chybně vyhodnocenou. Za vzniklou situaci se moc omlouvám. Zastavte se prosím se zbožím na jedné z našich poboček a uveďte kolegům číslo případu CCT16536002. Následně Vám reklamaci ukončí dobropisem pro vrácení Vaší platby.

Věřím, že se záležitost podaří urychleně vyřešit. Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2022 23:20, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.2.2022 15:04, před 3 lety


František Šťastný

Díky D testu - Vaše stížnosti došlo k uspokojivému řešení, reklamace byla uznána a peníze poukázány na můj účet. Přesto že jsem po uznání reklamace do Alzy poslal dvakrát doklad o odeslání zboží k reklamaci se žádostí o proplacení se nic nedělo. Až když jsem to přes jejich stránky řešil jako stížnost, došlo k rychlému proplacení a dnes 1. 2. 2022 bylo poštovné připsáno na můj účet.
Moje zkušenost je taková, že Alza i v případě zcela nezpochybnitelnému důvodu reklamace přistupuje zamítavě a uzná reklamaci až když je k tomu dotlačena a totéž se týká i proplacení nákladu k uplatnění reklamace. U takto velkého a renomovaného obchodu je škoda, že díky postupu reklamačního oddělení, rozhodně pozitivní reklamu firmě nedělá. Budí to dojem, že reklamační technici jsou motivování k neuznání reklamace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.2.2022 19:42, před 3 lety

Dobrý den, děkuji Vám za součinnost při řešení tohoto případu. Případ byl vyřízen ke spokojenosti spotřebitele a finance tedy obdržel zpět v rámci reklamaci.
Z naší strany tento případ považuji za vyřešený a prosím tedy o uzavření sporu. Zpětná vazba zákazníků je pro nás moc důležitá a panu Šťastnému za ní děkujeme.
S pozdravem Veronika, Alza.cz, oddělení péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.2.2022 08:59, před 3 lety

Na základě vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.