Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dali jsme do Mobily Letná do opravy mobil, kterému nefungoval displej po zásahu vodou. Oprava zahrnovala výměnu dílu LCD + dotyk. Displej sice funguje, ale dotyková funkce nefunguje na části plochy. Máme tedy důvod se domnívat, že použitý díl byl vadný. Tato závada se vyskytovala od začátku. Kvůli covidu jsme reklamaci uplatnili po 4 měsících.
Reklamace byla zamítnuta z důvodu, že byla uplatněna později než po 3 měsících, což podle mého průzkumu nemá oporu v současném znění zákona.
Jako druhý důvod zamítnutí udává oxidaci vodou, která nebyla při opravě řešena. Tento důvod rozporujeme. Jde o tu původní oxidaci, ne o nový případ. Ptáme se tedy, proč obchodník telefon do opravy přijímal a řešil ji pouze výměnou dílu, když tušil, že se telefon rozbije okamžitě znovu? Není pravdou, že nás o takové možnosti informoval.
Samsung A40, resp. díl displej+dotyk a jeho oprava
Žádáme opravu mobilu nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Jestliže služba nebyla provedena ve sjednané kvalitě, je možné ji reklamovat. Domníváme se, že u zmíněné tříměsíční lhůty postačí, když vada vznikne - reklamace tak nemusí být uplatněna okamžitě, nicméně by tak spotřebitel měl učinit bez zbytečného odkladu. Měl by tak prokázat, že dříve tak učinit nemohl. Pozdějším uplatněním reklamace se také vystavuje riziku, že nebude moci prokázat vznik vady v záruční době.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.