Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dcera si 11.8.2021 zakoupila mobilní telefon a po čase se začali projevovat závady. Jedna dost velká závada byl nefunkční NFC čip. Proto jsme společnost kontaktovali a dohodli se, že pošleme telefon na reklamaci. Telefon byl řádně zabalen a odeslán. Po pár dnech nás kontaktovali, že je na něm mechanické poškození displeje a tak zamítají reklamaci. Náš telefon ovšem neměl žádné mechanické poškození když byl do společnosti odeslán a proto s vyjádřením nesouhlasíme.
iPhone xs 64gb
vrácení peněz, výměna
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Při odesílání zboží na reklamaci doporučujeme spotřebitelům zdokumentovat, že je zboží nepoškozené, aby měli silnější důkazní břemeno než svědectví. I to by ale za určitých okolností mělo být dostatečné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
V příloze najdete vyjádření technika k dané reklamaci i s fotodokumentací. Telefon byl bohužel přijat se škrábanci na rámu a prasklinou na displeji. Tento stav neodpovídá stavu telefonu v době prodeje – viz. Přiložená fotodokumentace.
Náš technik nabídl spotřebitelce dvě řešení (viz. přiložený dokument), ale ani jedno nebylo akceptováno. Se spotřebitelkou bylo telefonicky komunikováno odůvodnění zamítnutí i možný odpočet práce opravy displeje, bohužel bez jakékoliv pozitivní odezvy.
Jedna vada ze čtyř se projevila a s tou bychom spotřebitelce rádi pomohli, ale za ostatní, technikem analyzované defekty, nezodpovídáme.
V rámci vstřícnosti nabízíme toto možné řešení:
Oprava displeje stojí 3500,- (běžná cena v servisech 4500-5000 Kč) a reklamace bude vyřízena výměnou zařízení (pozor.: změní se IMEI)
Doufám že dojdeme k vzájemné dohodě.
Václav Diviš iLikeNew s.r.o.
Dobrý den,
V příloze najdete vyjádření technika k dané reklamaci i s fotodokumentací. Telefon byl bohužel přijat se škrábanci na rámu a prasklinou na displeji. Tento stav neodpovídá stavu telefonu v době prodeje – viz. Přiložená fotodokumentace.
Náš technik nabídl spotřebitelce dvě řešení (viz. přiložený dokument), ale ani jedno nebylo akceptováno. Se spotřebitelkou bylo telefonicky komunikováno odůvodnění zamítnutí i možný odpočet práce opravy displeje, bohužel bez jakékoliv pozitivní odezvy.
Jedna vada ze čtyř se projevila a s tou bychom spotřebitelce rádi pomohli, ale za ostatní, technikem analyzované defekty, nezodpovídáme.
V rámci vstřícnosti nabízíme toto možné řešení:
Oprava displeje stojí 3500,- (běžná cena v servisech 4500-5000 Kč) a reklamace bude vyřízena výměnou zařízení (pozor.: změní se IMEI)
Doufám že dojdeme k vzájemné dohodě.
Václav Diviš iLikeNew s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o reakci na návrh společnosti, případně o sdělení, v jaké fázi se stížnost nachází.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.