Počet nahlášených stížností: | 51 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dnes jsem byla nakupovat na pobočce v Letňanech. Bohužel se stala chyba při platbě, kterou jsem zjistila až doma, jednalo se o rozdíl 120 korun. Bohužel nejsem z Prahy a do Letňan mám trasu 29 km. Volala jsem ihned jakmile jsem chybu zjistila. Ptala jsem se, jestli by to šlo vyřešit na mě bližší pobočce. Bylo mi odpovězeno, že to mohu zkusit, ale lepší by bylo jet na pobočku, kde se chyba stala. Když jsem se tázala na jiný způsob, že opět budu muset jet 29 km tam a zpět, tak prý není.
Byla jsem velice zklamaná z takového přístupu. Sama dělám ve zdravotnictví a do toho také chodím vypomáhat do obchodu. S takovýmto přístupem jsem se doposud nesetkala.
Chápu všichni děláme chyby. O tom že jsem peníze, které jsem měla ušetřit, jsem bohužel projela ani tolik nešlo. Musela jsem ale opět hodinu ztratit cestou a, kdybych to chtěla vracet po Vánocích, měla bych neplatnou účtenku s věcmi, které tam nepatří.
Sice mi byla řečena omlouva, ale vysvětlení, že je to chyba zázemí, mi moc vyhovující nebylo. Nezlobte se na mě, ale už tak mám se svou práci ve zdravotnictví málo času na Vánoce a kvůli takovéhle blbosti jsem musela o hodinu svého volna přijít.
Přeji aspoň Vám hezké Vánoce.
Z. Vlachá
Kompenzace
|
Tweet |
Ze stížnosti není jasné, z jakého důvodu spotřebitel platil vyšší částku, než kterou platit měl. Vzhledem k tomu, že dále uvádí "měla bych neplatnou účtenku s věcmi, které tam nepatří" se však domníváme, že šlo o chybu v markování.
Takovou chybu je vhodné vytknout ihned za pokladnou bez zbytečného odkladu. Prodávající sice musí přihlížet i k následným reklamacím, avšak spotřebitel bude nejspíše těžko prokazovat jaké zboží koupil a jaké nikoliv.
Nicméně pokud prodávající reklamaci uznal, má spotřebitel právo požadovat vrácení peněžních prostředků způsobem pro něj nejvýhodnějším (s přihlédnutím k možnostem prodávajícího). Mělo by tedy být možné vrácení peněz na nejbližší pobočce, případně se domníváme, že by vhodným (a zároveň beznákladným způsobem) bylo vrácení peněz na účet spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.