Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den vážení, chtěla bych nahlásit případ, neregulérního jednání
společnosti Naturamed Pharmaceuticals ( IČO: 26106965, U Smaltovny
625, České Budějovice 4, 370 01 České Budějovice ) Jedná se o
vymáhaní částky za zboží, které jsem nikdy neobjednala a nikdy
nepřevzala, zároveň jsem nikdy neobdržela fiktivní fakturu o které se
daná společnost zmiňuje. Dne 16.12. 2021 mi byl do poštovní schránky
vhozen již podruhé dopis. V dopise byl text viz. příloha. Jedná se o údajnou dlužnou částku a nějakou údajnou fiktivní fakturu. Naprosto nevím o co se jedná. Proč není v dané upomínce uvedeno o jaké zboží se jedná? Nikdy jsem v této společnosti nic neobjednávala a žádné zboží jsem nikdy neobdržela. Společnost Naturamed Pharmaceuticals jsem žádala o vysvětlení ( písemně, telefonicky, emailem ) nikdy mi však neodpověděli a celou věc nevysvětlili. Žádala jsem přesně o vysvětlení daných otázek: 1. O jaké zboží se jedná? 2. Kdy a kým bylo dané fiktivní zboží objednáno? 3. Kde, kdy a kým bylo zboží převzato? Dále jsem
společnost Naturamed Pharmaceuticals požádala o zaslání fiktivní
faktury vztahující se k dopisu. Veškerá moje komunikace s
danou společností je bez reakce z jejich strany. Stále jen posílají dopisy
vymáhající platbu ( za nikdy neobjednané zboží )
Mgr. Hana Králová
Storno mého fiktivního dluhu!
Prohlašuji, že jsem neobdržela a neobjednala žádné zboží od společnosti Naturamed Pharmaceuticals ( IČO: 26106965, U Smaltovny 625, České Budějovice 4, 370 01 České Budějovice )
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Králová,
dovolte mi Vás informovat, že naše společnost obdržela objednávku produktu Vitamín D3 VitaSolaris dne 11.10.2021. Tato objednávka byla zaslána prostřednictvím našich webových stránek a byla vyplněna s Vašimi kontaktními údaji. V našich obchodních podmínkách jasně deklarujeme, že jakoukoliv objednávku může učinit pouze osoba starší 18 let a to pouze sama za sebe - vlastním jménem. Objednávka 3. osobou je pro nás nepřípustná a jedná se tedy porušení našich obchodních podmínek. S tímto se někdy naše společnost setkává, někdo za někoho objedná např. v žertu nebo např. manžel objedná za manželku, aniž by dotyčná osoba s tím byla srozuměna. V případě, že máte podezření na zneužití Vašich osobních údajů, doporučujme obrátit se na Policii. Omlouváme se za prodlevu v emailové komunikaci, všechny požadavky se snažíme zpracovávat postupně. Žádný telefonický hovor od Vás neevidujeme, ale samozřejmě to prošetříme. Dovolte mi Vás informovat, že pohledávka ve výši 49,- byla stornována a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, děkuji za vysvětlení i za omluvu z Vaší strany. Řešení Stížnosti bych tímto uzavřela. Děkuji
Na základě výše uvedeného vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.