Počet nahlášených stížností: | 177 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 27 |
Dobrý den,
dne 17.12.2021 jsem na Vašich stránkách zakoupila zboží (objednávka č. 21***98): Pánské domácí papuče B2 - šedá, 42, barva šedá. Zboží jsem ihned zaplatila přes platební bránu (částka 487,- Kč). Na Vašich stránkách u zboží neuvádíte, že jej nemáte fyzicky skladem, ba dokonce, že zboží se nenachází ani v ČR. Uvádíte, že odesíláte každý pracovní den, což je také klamavá informace. Od 17.12.2021 jsem od Vás neobrdžela, žádnou komunikaci, že by zboží bylo expedováno. Dne 21.12.2021 jsem Vás sama kontaktovala v e-mailové komunikaci, kde se mé zakoupené a zaplacené zboží nachází. Odpověď mě velmi znepokojila, a to v souvislosti, že zboží může cestovat až 40 dní a je doručováno z Asie. Tuto inforaci nikde u nabízeného zboží na Vašich stránkách neuvádíte. Opět klamavá informace, že vy odesíláte každý pracovní den. Pokud jde zboží z Asie, pak Váš podíl na odesílání je nulový a není na denní bázi.
objednávka č. 21***98, Pánské domácí papuče B2 - šedá, 42, barva šedá, částka 487,- Kč
Řešení:
Tímto oficiálně odstupuji od kupní smlouvy (objednávka č. 2151898) ve výši celkové zaplacené částky 487,- Kč. Tu žádám vrátit na účet. Zboží doručeno nebylo.
Zároveň zrušte dodání zboží z důvodu výše uvedeného - odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů.
Děkuji za kladné vyřízení.
S pozdravem Andrea Slivenská
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost EcomWire Factory s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je rovněž možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.