Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje manželka obdržela od firmy hodinky Garmin Fenix6 v páskou přelepené krabici. Hodinky měla 1x na ruce, protože však špatně viděla displej (malé fonty), rozhodli jsme se je vrátit. Jaké bylo překvapení, když jsme se dozvěděli, že hodinky se speciálně tvrdým sklem jsou poškrábané. Firma stanovila poplatek na 500 Kč a jsme si jisti, že neoprávněně. Samozřejmě, že jsem se se svými zkušenostmi podělil na fórech.
Vše je možné odčinit a uznat pochybení. Jinak nabudu přesvědčení, že firma na podobných podvodech vydělává.
Karel Šíma
Garmin Fenix6
Vrácení neprávem vyúčtovaného poplatku a omluvný e-mail.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Je ovšem třeba zdůraznit, že spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN). Pokud tedy došlo k poškození zboží vráceného zboří spotřebitelem, prodávající může strhnout část vracené kupní ceny, strhnutá částka ovšem musí být přiměřená k nákladům potřebným na opravu poškozeného zboží.
V případě, že je spotřebitel názoru, že zboží nebylo při vrácení prodejci poškozené, může to dokázat například fotodokumentací, kterou může zaslat prodejci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vaše hodinky byly při odeslání k Vám originálně zabalené a také zapečetěné pečetí přímo od Garminu. My do originálně zabalených hodinek nezasahujeme a rovnou posíláme našim zákazníkům.
Jako prodávající jsme oprávněni snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním zákazník jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně.
U hodinek, které jste nám vrátil zpět došlo ke snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím - rýhy a vlásečnice na pouzdru a dýnku hodinek. Proto jsme Vám strhli úměrnou částku necelé 3 % z ceny hodinek.
Hodinky se dají poškrábat přitom opravdu velmi snadno - například je položíte na stůl a posunete a vlásečnice jsou na světe. Na tuto skutečnost upozorňujeme naše zákazníky už v emailu u odeslání zboží a máme to uvedeno také u zboží.
Ing. Petra Obrusníková, DiS. Provozní vedoucí, Hodinky-365.
Vaše hodinky byly při odeslání k Vám originálně zabalené a také zapečetěné pečetí přímo od Garminu. My do originálně zabalených hodinek nezasahujeme a rovnou posíláme našim zákazníkům.
Jako prodávající jsme oprávněni snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním zákazník jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně.
U hodinek, které jste nám vrátil zpět došlo ke snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím - rýhy a vlásečnice na pouzdru a dýnku hodinek. Proto jsme Vám strhli úměrnou částku necelé 3 % z ceny hodinek.
Hodinky se dají poškrábat přitom opravdu velmi snadno - například je položíte na stůl a posunete a vlásečnice jsou na světe. Na tuto skutečnost upozorňujeme naše zákazníky už v emailu u odeslání zboží a máme to uvedeno také u zboží.
Ing. Petra Obrusníková, DiS. Provozní vedoucí, Hodinky-365.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Od takovéto firmy si už nikdo z mého okolí nic neobjedná.
Děkujeme stranám za součinnost.