Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.11.2019 jsem zakoupila telefon v prodejne Electroworld. Celou dobu telefon fungoval bezchybne, nevykazoval zadnou poruchu, nikdy mi nespadl, nenavlhl a pouzivan byl vyhradne v ochrannem obalu. Dne 6.12.2021, mesic po konci zarucni lhuty, mi telefon ve 3 rano explodoval na nocnim stolku vedle postele. Podotykam, ze mobil nebyl pripojen k nabijecce a nebylo s nim zrovna manipulovano. Nebudu rozepisovat sok, ktery jsme utrpeli ani drobne materialni skody.. Nasledujici den jsem navstivila prodejce a situaci oznamila. Chapu, ze telefon jiz nebyl v zaruce a tudiz jsem o situaci chtela jen informovat a. V prodejne jsem byla odmitnuta, ze mam kontaktovat vyrobce.
Po navratu domu jsem napsala email na info spol Electroworldu, na ktery mi nasledne odpovedeli, ze o situaci informovali Xiaomi Czech Republic a ozvou se mi.
Ozvali se mi ze spol. VSP Data, ze vyrobce souhlasi s kontrolou zarizeni i pres skoncenou zaruku a mam telefon zaslat a vycislit pripadne skody.
Po par dnech bohuzel prisel email, ze na baterii (pri vybuchu se rozletela na x kousku, stejne jako telefon) bylo zjisteno mechanicke poskozeni, ktere vedlo k vybuchu a tudiz je zavineni na me strane a ne strane vyrobce!!
Telefon je konstruovan tak, ze se do nej nelze dostat a nevim, jak bych s nim musela zachazet tak aby doslo k poskozeni o jakem servis mluvi. Telefon nemel pred vybuchem ani skrabanec..
Nesouhlasim s timto vyjadrenim a celou situaci jsem predala i ČOI.. puvodne jsem nechtela nic resit ani vymahat, ale toto jednani mne zvedlo ze zidle.
Mobilni telefon Xiaomi Redmi Note 7
Nahrada skody
|
Tweet |
Předem upozorňujeme, že není obecně možné po uplynutí záruční doby reklamovat vady zboží. Výjimkou je ovšem případ, kdy by ke vzniku (nikoliv k projevení) této vady došlo ještě před uplynutím záruční lhůty. V takovém případě, by dle našeho názoru bylo možné reklamaci vady uplatnit i po uplynutí záruční doby. Spotřebitel by ovšem musel prokázat, že ke vzniku vady skutečně došlo před uplynutím záruční lhůty .
V případě, že se spotřebiteli nepodaří dokázat existence vady během záruční lhůty, je stále možné uplatnit nároky na náhradu škody, kterou vadná věc způsobila.
Byla-li kvůli vadě výrobku způsobena spotřebiteli škoda, může spotřebitel žádat náhradu škody po osobě, od které vadnou věc zakoupil. Spotřebitel v takovém případě musí prokázat, že tato osoba porušila svou smluvní povinnost (dodala vadný výrobek) a že kvůli tomuto porušení povinnosti byla spotřebiteli způsobena škoda. Tato povinnost vyplývá z § 2939 občanského zákoníku. Podle odst. 3 tohoto ustanovení se škoda způsobená vadou výrobku hradí jen v částce převyšující částku vypočtenou z 500 EUR kursem devizového trhu vyhlášeným Českou národní bankou v den, v němž škoda vznikla. Tedy částku (500 * 25,42=) 12 710 Kč.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobry den.
Servis ma od zakaznice k dispozici fotodokumentaci, z ktere je jasne zrejme, ze pri zahoreni baterie nedoslo k uvadenemu rozleteni baterie a ani pristroje "na kousky" , zretelne je zahoreni baterie , ale jak baterie, tak pristroj jsou kompletni. Po vyzadani pristroje k posouzeni zakaznice uvedla, ze sama rozebrala pristroj za ucelem ziskani pametovych medii. Na zadost servisu o zaslani pristroje k posouzeni vyrobcem zaslala jen torzo nekolika malo rozebranych casti - fotodokumentace je k dispozici. VSP DATA zaslalo veskerou fotofokumentaci vyrobci. Vyrobce tuto reklamaci podanou po uplynuti zaruky zamitl a VSP DATA informovalo zakaznici o jeho stanovisku. VSP DATA se vzdy snazi o silne prozakaznicky pristup. Bohuzel v tomto pripade mu postup zakaznice vubec nepomohl k moznemu kladnemu vyrizeni. S pozdravem Jindrich Zitek, reditel VSP DATA
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.