Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:254
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#54581Odstoupení od kupní smlouvy, 4x stejná reklamace notebooku Acer Nitro 5

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.12.2021, před 3 lety

Miroslav Pastyřík

Znění stížnosti

Dne 5.8.2021 jsem si přes internetový obchod Datart objednal notebook ACER Nitro 5.Na notebooku jsem si hned nainstaloval Windows 11. Obrazovka notebooku mi začala blikat, až úplně zčernala. Při propojení kabelu HDMI, druhý monitor běžel bez problémů. Notebook jsem tedy odeslal na reklamaci. První reklamace dopadla tak, že vyměnili propojovací kabel, bohužel to kabelem nebylo. Tak následovala další reklamace, tam mi přeinstalovali Win11 na Win 10. Tak jsem si opět naistaloval Win11. Až po třetí reklamaci jsem si nechal Win10Home, protože nejsou údajně na Win 11 ovladače. Notebook mi opět začal blikat a monitor zčernal, opět stejná závada-Win10Home, tak jsem ho opět již po 4 reklamoval a odvezl do Datartu NJ a požadoval jsem odstoupení od kupní smlouvy a vrácení celé částky zpět. Včera 22.12.2021, více než po týdnu přišla SMS, že je opraven a mám si ho vyzvednou. Prosím Vás o pomoc a radu, jak dostat své peníze zpět, co proto mám udělat. Děkuji Miroslav Pastyřík, Kopřivnice.


Produkt

Ntb Acer Nitro 5 (AN515-44-R6TE) R5-4600H, 8GB, 1024 GB, 15.6", Full HD, bez mechaniky, nVidia GeForce GTX 1650 Ti, 4GB, BT, CAM, W10 Home - černý


Požadované řešení

Okamžité vrácení celé částky zpět na můj účet. Dále proplacení phm, za odvoz, notebooku z Kopřivnice do Nového Jičína-Datart, celkem 4x jízda. A nyní 23.12.2021 pokud si zase pojedu, tak to budou již 6x jízd.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2022 13:39, před 3 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 16:31, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.