Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamoval jsem telefon pro vadu displeje, reklamace mi nebyla
uznána. S telefonem prý bylo v minulosti manipulováno. Jelikož jsem
telefon koupil přes inzerát, toto jsem nerozporoval, protože to nemohu
říci. Servis mi nejprve po telefonu sdělil, že cena za neuznanou
reklamaci bude 400 Kč. S tím jsem nesouhlasil. Když telefon dorazil na
pobočku měl jsem dle protokolu zaplatit 250 Kč. Na pobočce jsem
sdělil, že poplatek za neoprávněnou reklamaci nemůže být účtován a
telefon jsem nepřevzal. V protokolu ze servisu, do kterého jsem mohl
nahlédnout, ale ze kterého mi na pobočce odmítli udělat kopii, bylo
napsáno - cena opravy: 250 Kč. K žádné opravě ale nedošlo, naopak
telefon se vrátil ze servisu s kompletně odlepeným zadním krytem, tedy
v horším stavu, než ve kterém jsem ho odevzdal.
Huawei P30 Lite 4GB/128GB
Vrácení mobilního telefonu bez poplatku.
|
Tweet |
Ke zpoplatnění reklamace:
Reklamace jako taková je zákonným právem spotřebitele - nelze tak zpoplatnit zamítnutou reklamaci. Zároveň prodávající není oprávněn se zbožím nakládat jinak, než spotřebitel požadoval. Proto není možné, aby žádal zaplacení opravy mimo reklamaci, jestliže k opravě nebyl spotřebitelem pověřen.
K poškození v průběhu reklamačního řízení:
V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se však rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.