Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#5459Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 24 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
06.01.2015, před 10 lety

Martin Šach

Znění stížnosti

U hodinek s plastovým řemínkem, které mám zakoupené ani ne rok, se tento řemínek z části zlomil (ještě několik ohnutí a odpadla by z něj část úplně). Vzhledem k tomu, že je řemínek s hodinkami dosti propojen, šel jsem to reklamovat na prodejnu, a tam mi řekli, že podobný případ tam už měli a že to výrobce neuznal kvůli špatné údržbě, takže mi to nevezmou. To mi připadalo divné. Pak mi bylo řečeno, že kdyby to poslali na posouzení, že bych mohl platit za toto posouzení a za dopravu (když by tu reklamaci taky odmítli), což by mohlo stát víc jak ten nový řemínek. Proto jsem tuto možnost odmítl.
Může společnost takovým způsobem postupovat?


Produkt

Sporttester Garmin Forerunner 110


Požadované řešení

Výměna řemínku za nový


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2015 12:44, před 10 lety

Podle § 19 zákona o ochraně spotřebitele má prodávající povinnost přijmout věc do reklamace a o reklamaci rozhodnout. Pokud tak neučiní, dopouští se správního deliktu podle § 24 odst. 7 písm. t) uvedeného zákona. Prodávající může o reklamaci rozhodnout ihned, ale v takovém případě je povinen vystavit spotřebiteli reklamační protokol s písemným odůvodněním. Pokud se tak nestalo, doporučujeme reklamaci uplatnit znovu a trvat na vystavení reklamačního protokolu.

Jestliže se jedná o vadu, která se na věci vyskytla po uplynutí 6 měsíců od převzetí, a reklamace by byla zamítnuta z důvodu způsobení vady spotřebitelem, musel by spotřebitel rozporovat zamítnutí, a to nejlépe znaleckým posudkem. Vyřízení reklamace je povinností prodávajícího, a proto je nemůže podmiňovat náhradou souvisejících nákladů spotřebitelem. Naopak spotřebitel má právo na náhradu jím účelně vynaložených nákladů, pokud by reklamace byla oprávněná.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2015 11:51, před 10 lety

Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.