Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes 23.12 2021 jsem podepsal zaslanou smlouvu na připojení internetu a také dnes zaslal připojovací poplatek 497 Kč za připojení k internetu. Dnes jsem také chtěl odstoupit po telefonu od smlouvy bez udání důvodů do 14 dnů. Po telefonu mi bylo zděleno že za zrušení zaplatím 1000 Kč Tuto částku také firma uvádí ve svém ceníku za zrušení služby . Kromě toho ještě uvádějí 1000 Kč za za jakési vyčíslení investiční akce apod. Já chci ale zrušit jejich službu ještě ten den kdy jsem jim smlouvu podepsal a poslal poplatek za připojení.Připojení k internetu ještě neproběhlo. Mělo být připojeno asi za 2 týdny. Předpokládám že se na mě poplatek 1000 Kč za odstoupení od Smlouvy o poskytování elektronických služeb ( připojení k internetu ) do 14 dnů od podepsání smlouvy nevztahuje. Číslo podepsané smlouvy je :***** Můžete mě prosím poradit co mám dělat abych řádně odstoupil od této smlouvy a dostal zpět těch zaslaných 497 Kč ? Můžu vám i přeposlat znění smlouvy , fakturu na tu částku i další podklady které mi poslali emailem. Nemůžete to vše vyřídit za mě abych někde neudělal nějakou chybu ?
Připojení k internetu
Odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodů bez sankcí a vrácení připojovacího poplatku 497 Kč.
|
Tweet |
Obecně je možné u smluv uzavřených distančním způsobem (tedy i po telefonu) odstoupit ve 14denní lhůtě bez udání důvodu podle ustanovení § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. Z tohoto ustanovení ale existují výjimky, které jsou uvedeny v § 1837 stejného zákona. V souladu se zákonem o elektronických komunikacích spotřebitel nemusí mít právo na toto odstoupení, nicméně může smlouvu vypovědět.
Z výše uvedeného důvodu má spotřebitel právo na vypovězení smlouvy, se kterým mohou být (a zpravidla jsou) spojeny poplatky. S těmi ovšem musí být spotřebitel předem seznámen, což dle vyjádření spotřebitele proběhlo. Domníváme se proto, že se na spotřebitele zmíněný poplatek 1000 Kč vztahuje - nejedná se však o poplatek za odstoupení od smlouvy, nýbrž je to sankce za její vypovězení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o odstoupení ve stejný den, který smlouvu uzavřel, může spotřebitel kontaktovat podnikatele, zda by částka nemohla být snížena. Toto snížení však nelze nárokovat.
U "investiční akce" se domníváme, že na tuto částku podnikatel nárok nemá, avšak nejsme seznámeni s obsahem smlouvy, proto se jedná o obecné tvrzení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.