Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Kopil jsem vstupenky na koncert imagine dragons na 30.5.2022. Peníze v pořádku hned odešly dne 17.12.2021, ale vstupenky jsem zatím neviděl. Na jejich stránkách viagogo v objednávkách to ani nemám napsáno.
Imagine dragons 30.5.2022
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Společnost dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
S ohledem na výše uvedené skutečnosti (subjekt je zprostředkovatel, nikoliv prodávající) je možné, že vstupenky nejsou vstupenky k dispozici a budou vydány až několik dnů před konáním koncertu. Také se domníváme, že dostupnost vstupenek v rámci dnů předem není nepřiměřeným ujednáním a je zcela v pořádku.
Jestliže se spotřebitel bojí falešných lístků kvůli reputaci společnosti, bylo by vhodné zvážit pro příště jiné možnosti nákupu. Pro uklidnění spotřebitele uvádíme, že se společnost (jako zprostředkovatel obchodu) ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, nebo dodá vstupenky falešné, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku, případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky platné, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Z popisu spotřebitele není jasné, zda obdržel nějaké potvrzení o nákupu. V takovém případě by však měl stačit i výpis z účtu, který bude nejspíše dostatečně dokazovat, že mezi spotřebitelem a zprostředkovatelem došlo k obchodu.
Z výše uvedených důvodů se domníváme, že požadované řešení (vrácení peněz) není možné, neboť spotřebitel v tomto případě nemá právo na odstoupení.
Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.