Počet nahlášených stížností: | 43 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, mám úplně stejný problém jako paní Květa Nováková dne 25.10.2014 mne oslovil emailem eshop Jablíčkový ráj s nabídkou na 10 balíčků jablečných křížal á 30,- Kč. Číslo objednávky 1136.Částku 300,- Kč jsem odeslala na uvedený účet. Bohužel žádné zboží nedorazilo. Dne 7.11.2014 přišel e-mail s omluvou, že se platba špatně napárovala ale vše je opraveno a jako kompenzaci nám prodejce zasílá ještě malý dárek.
05.12.2014 jsem prodejce opět kontaktovala, ale bohužel již bez odezvy. Na e-maily neodpověděl, webové stránky jsou již nedostupné.
Podle mě to byl plánovaný podvod. Takových lidí co poslali 300,-- Kč asi bylo hodně a někdo se pěkně napakoval. Dá se s tím něco dělat, když známe aspoň číslo účtu, třeba trestní oznámení apod. Děkuji
vrátit peníze
|
Tweet |
Internetové stránky podnikatele jsou nedostupné, nelze tedy zjistit jeho identifikační údaje. Jediné dostupné informace jsou o držiteli domény: https://www.dtest.cz/eshopy. Jména se dle dostupných informací shodují, ale pod těmito údaji není zapsána osoba v živnostenském rejstříku. Může se tedy jednat o osobu, která nemá podnikatelské oprávnění nebo může být zapsána pod jiným sídlem.
Pohled ze soukromoprávní hlediska je následující. Kupní smlouva byla uzavřena a smluvní strany jsou zavázány si vzájemně plnit. Spotřebitel kupní cenu již uhradil, prodávající měl povinnost dodat zboží ve sjednané době. Nebyla-li doba sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu.
Protože postačí pokud spotřebitel poskytne dodatečnou lhůtu (po uplynutí sjednané lhůty nebo po uplynutí přiměřené doby po vyzvání k dodání, nebyla-li doba přesně ujednána) k plnění podnikateli i mlčky, může spotřebitel odstoupit z důvodu prodlení dle § 1978 občanského zákoníku. Odstoupením se smlouva od počátku ruší. Neodpovídá-li již prodávající na e-maily, komunikaci doporučejeme vést písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Je-li poškozených více a subjekt neměl v úmyslu zboží dodat, do úvahy může připadat i trestněprávní odpovědnost. Jde-li o tento případ, doporučujeme zvážit podání trestního oznámení. Situace může být posouzena i jako přestupek proti majetku.
Vzhledem k tomu, že se nám nepodařilo se subjektem navázat kontakt jsme nuceni stížnost uzavřít.