Počet nahlášených stížností: | 183 |
Z toho za letošní rok: | 43 |
Stále v řešení: | 6 |
Dle instrukcí na internetu jsem zaslala zpět zakoupené zboží a společnost 2x e-mailem vyzvala k zaslání částky zpět na účet, tak jak to popisují na svých stránkách. Do dnešního dne jsem nedostala částku ani žádnou informaci o stavu mé reklamace.
Zde e-mail;
Dobry den,
zaslala jsem vám zpět balíček podle instrukcí níže byl vám doručen
Dobry den, Vami podana zasilka Doporuceny balicek s podacim cislem BA0317628739X odeslana dne 29.11.,byla dne 1.12. dorucena prijemci.
A do dnešního dne jsem nedostala odpověď ani peníze.
Žádala Vás o zaslání částky zpět na účet nejpozději do 22.12.2021.
S pozdravem Brettschneiderová
---------- Původní e-mail ----------
Od: no-reply@pju.si
Komu: brettschneiderovaz@seznam.cz
Datum: 26. 11. 2021 18:40:02
Předmět: Reklamacia | PJU d.o.o.
Dobrý den Zdeňka BRETTSCHNEIDEROVÁ,
Váš reklamační kód je: 0002-5798
Kód přiložte k zasílanému zboží (vytisknutý nebo napsaný ručně) ho zašlete na adresu: PJU, Heršpická 875/6a, 600 10, Depo Brno 71.
OSOBNÍ VRÁCENÍ VÝROBKU NENÍ MOŽNÉ!
Potvrzení nebo podací lístek o odeslaném balíku doporučujeme uschovat, můžeme Vás o něj požádat v případě, že zásilková služba balík ztratí nebo se jej nepodaří úspěšně doručit.
Zásilky bez kódu pro výměnu/vrácení nelze identifikovat a tak Vaše žádost na výměnu/vrácení nebude řešena.
Poštovní poplatky jsou na straně odesílatele. Zásilky na dobírku nepříjmáme.
Vrácené zboží bez původního obalu nebude přijato. V 14 pracovních dnech od přijetí vaší zásilky bude produkt vyměněn resp vám budou vráceny peníze.
S pozdravem,
tým PJU d.o.o.
*Tato zpráva má pouze informativní účel proto vás žádáme, aby jste na ni neodpovídali.*
Titanic z 1860 kostek lega
Vraceni částky včetně vynaloženého poštovného. Neboť v popisu je uvedeno Lego … ovšem o lego se nejedná. Kdyby toto nebylo uvedeno, určitě bych zboží nezakoupila.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.