Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 62 stížnostech.

#54618Nemožnost vyzvednutí zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2021, před 3 lety

Miroslav Eisner

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 23.12. jsem objednal party reproduktor iDance XD3CD za výhodnou 50% slevu z 5000 na 2500 Kč. Zboží jsem mohl vyzvednout pouze v Jihlavě, ale i tak jsem byl spokojen(jsem z Teplic)
Jelikož 24.12. jsem byl dopoledne v práci a EW Jihlava měla jen do 12.00 chtěl jsem to nechat na další pracovní den, kdy budou mít otevřeno.
Dne 25.12. mi přišla sms, že je zboží připraveno k vyzvednutí a dne 26.12. přišla sms, že dnes je poslední den k vyzvednutí zásilky.
Jelikož jsem nechtěl o zboží přijít, tak jsem se do Jihlavy vydal cca 220km, ikdyž jsem předtím do prodejny volal, zda mají otevřeno. Nikdo hovor nebral. Říkal jsem si, že zde bude nějáký automat na vyzvednutí zásilky, jelikož jsem dostal pin.
K mému údivu se tak nestalo a já jsem si udělal krásný výlet. Dále 26.12. mi přišel email, že má rezervace byla zrušena a zboží je dále poskytnuto dalším zákazníkům. Ok, řekl jsem si, že zboží opět rezervuji, jenže zboží již nebylo v nabídce je prodej produktu byl ukončen. Po hovoru na linku elektroworldu mi bylo sděleno, že se zboží již prodalo a já se ptal, kdy a kým když měli 26.12. zavřeno a večer téhož dne bylo na stránkách společnosti, že již není v nabídce. Napsal jsem společnosti dva emaily, že chci vyřešit situaci dohodou-ještě jsem nedostal jedinou odpověď.


Produkt

iDance XD3CD party reproduktor


Požadované řešení

umožnit koupi reproduktoru či poskytnout podobnou slevu na podobné zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2022 10:10, před 3 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Pokud by však společnost měla reproduktor stále v nabídce (např. za vyšší cenu), mohl by se spotřebitel domáhat prodeje za cenu původní (tedy se zmíněnou 50% slevou).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 13:42, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.