Společnost


Denimhouse s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54622nefunkční triko

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2021, před 3 lety

Marie Prymus

Znění stížnosti

Dobrý den , dnes jsem byla vrátit nevhodný dárek - triko.

Při vrácení jsem prodavačku upozornila na nedošitý rukáv - vada na kterou jsem přišla při skládání trika, Triko nebylo použito bylo vráceno jako nevhodný dárek špatná velikost i se štítkem ,vada - nedošitý rukáv. Prodavačka vystavila reklamační protokol lhůta 30 dnů, prý díra ..musí se vyjádřit jejich oddělení .Prý jsem mohla způsobit..nevrátila účtenku .Přitom na ni bylo účtováno ještě jedno triko.


Produkt

Triko bíločerné barvy / žíhané /označení PM508110 Paul 4n nedošitý rukáv pravá strana


Požadované řešení

Vrácení peněz, jednalo se o dárek k vánocům ten nemohu darovat koncem ledna.
Kdyby řešili na místě ten den souhlasila bych s výměnou za jiné triko.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2022 13:49, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Stejná domněnka se, podle České obchodní inspekce, uplatní i v případě, kdy spotřebitel odstupuje od smlouvy a vrací zboží vadné.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Jestliže na účtence bylo ještě jiné triko, měl prodávající spotřebiteli účtenku vrátit. Avšak pro případnou reklamaci (druhého trika) není nutné předložení účtenky. Postačí jiný důkaz o tom, že zboží bylo zakoupeno u daného prodávajícího - výpis z účtu (platba kartou), či privátní značka trika.

Vzhledem k tomu, že spotřebitelka zboží vrátila (šlo tedy o odstoupení od smlouvy), může požadovat vrácení peněz - i bez toho však prodávající musí peníze vrátit, aby z jeho strany nedošlo k bezdůvodnému obohacení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 14:23, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.