Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Zakoupil jsem od soukromého prodejce grafickou kartu s popisem nefunkční. Kartu jsem dostal, ale významně poškozenou tak, že se nic použít nedá. Zakoupil jsem drahé těžítko na stul. Na kartě je jasně viditelná neodborná oprava pravděpodobně horkovzdušnou pistolí, tak, že se nic kromě chladiče nedá použít. Podal jsem fotodokumentaci a požádal o prověření. První doporučení Akuro bylo kontaktovat prodejce což jsem udělala. Prodejce napsal, že Karta byla nějaký čas funkční, což ale není možné. Po bližším prozkoumání jsem zjistil, že Chip je tmavě hnědš barvy, což znamená že se někdo pokoušel kartu prohřít vysokou teplotou. Celkově chip sedí příliš nízako, nejsou viditelné žádné cínové kuličky pod chipem, a v podstatě všechny hlavní power lines jsoiu ve zkratu oproti kostře. Aukro jsem žádál několikrát, odpověď byla, že mám rozhodnutí respektovat. Kdyby byly zmíněny skutečnosti o stavu karty, pravděpodobně by nebyla prodejná ani na díly, Kartu jsem prozkoumal dále, paměti které mají pevně držet na desce svévolně odpadly. Rozhodnutí Aukra je nesprávné, díky tomuto rozhodnutí jsem přišel o 7000 kč.
Ochrana spotřebitele a rozhodnutí bez dalšího šetření.
Ctěl jsem Kartu vrátit prodejci, klidně zaplatím poštovné ze svého.
|
Tweet |
Služba VašeStížnosti.cz slouží k řešení sporů spotřebitelů s podnikateli. Spotřebitelem je dle § 419 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. V tomto případě je Aukro sice podnikatelem, nicméně jde o spor mezi dvěma nepodnikateli (prodávajícím a kupujícím) - stížnost tedy nebudeme publikovat.
V případě sporu by nejspíše musel kupující prokázat, že prodávající o vadě věděl a úmyslně ji zatajil a zároveň to, že tato vada (chybějící čip) existovala již před převzetím.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.