Počet nahlášených stížností: | 112 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Dne 27.12.2021 v 16.05 jsme s kolegyní na zastávce v Bedřichově u Stadionu vystály frontu u autobusu č, 18 na koupi jízdenek u řidiče, s tím, že chceme 2 jízdenky do stanice Liberec Fugnerova. U řidiče stála fronta lyžařů s lyžemi, řidič konstatoval, že musíme s nákupem lístků počkat, protože nemá drobné a až po odbavení několika dalších cestujících nám 2 jízdenky prodal. Po chvíli jízdy se objevil revizor, který nám udělil pokutu 2 x 600 Kč s tím, že se nejedná o meziměstskou dopravu, jak jsme při přepravě mezi obcí Bedřichov a městem Liberec předpokládaly, ale o MHD Liberec, kde je třeba lístek koupený u řidiče dále ještě označit. Na nutnost označení lístků nás ovšem řidič neupozornil a v přeplněném autobuse nebylo vůbec zřejmé, že zde jsou nějaké označovače umístěny. Právem jsme se tedy domnívaly, že jsme si koupily jednorázovou jízdenku z Bedřichova do Liberce, přičemž jsme cestovat po Liberci vůbec nezamýšlely. Došlo tedy k omylu, kdy Dopravní podnik měst Liberce a Jablonce zneužívá neznalosti turistů, kteří vůbec netuší, že si V Bedřichově nekupují u řidiče jednorázovou jízdenku do Liberce, ale celkem nepochopitelně jízdenku na MHD v Liberci.
Autobus směr Bedřichov - Liberec Fugnerova spoj v 16.08. hodin
vrácení pokuty.
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitelka s přirážkou za jízdu bez platného jízdního dokladu, musela by prokázat (například výpovědí několika svědků), že se pokoušela označit jízdní doklad pomocí označovače bezodkladně poté, co do přepravního prostředku nastoupila. Z důvodu předběžné opatrnosti však spotřebitelce doporučujeme, aby přirážku za jízdu bez platného jízdního dokladu nejprve uhradila, a pak se teprve domáhala po společnosti vydání bezdůvodného obohacení, pokud se jí podaří prokázat, že přirážka byla neoprávněná.
Pracovník (revizor) jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném a profesionálním chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Pokud se mezi spotřebitelkou a společností nepodařilo nalézt smírné řešení sporu, může se spotřebitelka také obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.