Počet nahlášených stížností: | 561 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 21.11. 2021 jsem objednal u iCell.cz pouzdra na telefony. 9.12. jsem emailem objednávku zrušil. Přesto mi obchod poslal dne 17.12. balíček. Opět jsem je upozornil že jsem objednávku včas zrušil a balíček NEPŘEVEZMU. Nyní po mě chtějí poplatek 149Kc za náklady na odeslání balíčku a vyhrožují předáním věci exekutorovi.
Objednávku jsem zrušil včas a obchod nemá jakékoliv právo požadovat peníze.
Jejich email má vyloženě vyděračskou a zastrašovací formu a je lživý - uvádí, že jsem objednávku včas nezrušil což není pravda a je vse podloženo emaily které jsem jim zaslal.
Žádám omluvu a další nekontaktování touto společností, na kterou je podáno již tisíce stížností.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
V případě, že zboží dorazilo, je spotřebitel povinen toto zboží vrátit podnikateli - vzhledem k tomu, že u podobných e-shopů často dochází k požadavkům prodejce na vrácení zboží do zahraničí (např. Číny) uvádíme, že toto zboží stačí vrátit na jakékoliv prodejně, případně jej lze zaslat společnosti na její adresu. Tou může být např. sídlo společnosti (Rybná 716/24, Praha 110 00). Náklady na vrácení zboží již spotřebitel uhradit musí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.