Společnost


Moravia Trading Group s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54642Neuhrazení částky za nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 22 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
28.12.2021, před 3 lety

Jitka Vavřínková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 11.8.2021 jsem prostřednictvím elektronické komunikace se společností Moravia Trading Group s.r.o. zastoupenou P. N. uzavřela smlouvu Zálohová faktura č.210*****2 na nákup střešní krytiny a fólií, ta byla vystavená dne 9/8/2021 a mnou uhrazená byla dne 11/8/2021. Předem jsem samozřejmě pana N. kontaktovala telefonicky a dotazovala se na dobu dodání - ten mě ujistil, že dodání se prodlouží, nicméně během 5-6 týdnů (tj. v polovině října) bude zboží dodáno. Pan N. osobně dodal pouze střešní fólie Superdach uvedené v zálohové faktuře.

Vzhledem k tomu, že střešní krytina nebyla dodána v předem dohodnutém termínu - a pan N. stále během telefonické komunikace se mnou dodání odsouval - byla jsem nucena od smlouvy odstoupit dne 1.12.2021, jelikož jsem déle na dodání z praktických důvodů čekat nemohla. Nakonec mi sdělil, že bohužel mu obchod se subdodavatelem nedopadl, takže krytinu ani nedodá.
Cena za nedodanou střešní krytinu je 204736,53Kč.

Dne 1.12.2021 jsem panu N. prostřednictvím elektronické komunikace (e-mailem) odeslala odstoupení od kupní smlouvy - ve lhůtě 14 dní částku neuhradil.
Telefonicky se stále vymlouvá na subdodavatele.


Produkt

střešní krytina Creaton Sinfonie režná


Požadované řešení

Požaduji vrácení uhrazené částky za střešní krytinu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2022 15:21, před 3 lety

Vzhledem k tomu, že krytina měla být dodána do 5-6 týdnů od 11. 8. 2021 a nebyla dodána ani po několika urgencích (a to ani k datu 1. 12. 2021), je podle § 1978 občanského zákoníku možné od takové smlouvy odstoupit, což spotřebitel učinil. Podnikatel je poté povinen vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání bez zbytečného odkladu.

Vzhledem k tomu, že tak podnikatel neučinil, ocitá se v prodlení. Zároveň platí, že ve chvíli, kdy podnikatel zadržuje peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Zároveň je možné požadovat po podnikateli úroky z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 14:39, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.