Počet nahlášených stížností: | 561 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 16. 8. 2021 jsem na e-shopu iCell.cz, který provozuje společnost EXPERT4you, s.r.o., učinila objednávku zboží (pásek na chytré hodinky) a stejný den jsem tuto objednávku i zaplatila převodem na účet (celkem 348 Kč i s dopravou).
Dodací lhůta u mnou objednaného zboží byla stanovena na "Skladem ext.", což dle dodacích podmínek uvedených na e-shopu znamená dodací dobu v rozmezí od 10 do 90 dní. Dne 31. 10. 2021 uplynulo 90 dní od učinění objednávky. Na e-shopu byla avizována dovolená od 16. 8. 2021 do 31. 8. 2021, ve které nebudou žádné objednávky expedovány. Maximální dodací lhůta pro mnou objednané zboží s ohledem na výše uvedené uplynula dne 15. 11. 2021.
V této lhůtě mi však zboží nebylo doručeno. Dne 15. 11. 2021 jsem společnosti zaslala e-mailem výzvu k zaslání zboží, případně k vrácení uhrazené částky, a to do 7 dnů s tím, že jinak budu nucena odstoupit od smlouvy.
Jelikož mi zboží ani poté nebylo doručeno, stejně jako mi nebyly vráceny peníze, zaslala jsem dne 22. 11. 2021 společnosti EXPERT4YOU, s.r.o. odstoupení od smlouvy e-mailem a datovou schránkou. K odstoupení jsem přiložila potvrzení o platbě a e-mailovou komunikaci s e-shopem.
Do dnešního dne mi však nebyly vráceny peníze.
Kovový vyměnitelný pásek / řemínek pro Huawei Band 6 - milánský tah černý“, v množství 1, cena za kus 299 Kč, kód produktu 83757, číslo objednávky 1019034517, v celkové hodnotě 348 Kč (z toho 49 Kč doprava)
Chtěla bych vrátit uhrazenou částku. Jelikož se jedná o bagatelní částku (348 Kč), čehož jsem si vědoma, přidávám na Váš portál tuto stížnost hlavně z toho důvodu, abych co nejvíce odradila ostatní spotřebitele od nákupu od této společnosti, zejména na e-shopu iCell.cz, který nabízí velký výběr zboží a celkem snadno se jím nechá zlákat i zkušenější spotřebitel.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka odstoupila od smlouvy, ruší se smlouva od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Nevrátí-li prodávající spotřebitelce peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitelka vyzvala, má spotřebitelka právo navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Platila-li spotřebitelka při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitelka využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitelka co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.