Počet nahlášených stížností: | 377 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Z eshopu jsem si objednala teplákovou soupravu viz:
https://mollio.cz/p/panska-moderni-sportovni-teplakova-souprava-23/
Zboží není 100% balvna.
Když jsem chtěla využít svého práva na odstoupení od smlouvy do 14 dnů, napsali mi z jejich podpory, že toto právo lze uplatnit u jejich čínského dodavatele, (že jsou pouze zprostředkovatelé)
Stále mi nabízejí reklamaci, ale já reklamovat nechci, chci na českou adresu vrátit zboží a dostat své peníze zpět. Eshop se tváří, že nejsou zprostředkovatelé, ale když člověk chce uplatnit své právo tak se ohánějí tím, že to mají napsané v obchodních podmínkách.
Pak mě ještě napadlo odvolat se na to, co mají na svých stránkách uvedeno a to je údajná garance "Okamžité vrácení peněz v případě nespokojenosti"
Na to mi napsali věc, která dle mě nedává smysl a to sice, že:
za Vaši zásilku jsme již zaplatili dodavateli.
Potvrzením objednávky jste souhlasil/a s tím, že po jejím uhrazení již zrušit nejde.
( Zákazník tedy souhlasí s tím, že pokud si objednávkou není jistý, tak se zaplacením objednávky vyčká do chvíle než si ověří, že danou objednávku opravdu chce uskutečnit)
Takže tuto garanci tam mají asi jen tak pro oklamaní spotřebitele?
děkuji za vaši pomoc
Pánská moderní sportovní tepláková souprava 23; objednávka číslo: 1072032
Ráda bych poslala zboží zpět bez udání důvodu do 14dní dle zákona. A Chtěla bych dostat své peníze zpět.
Nebo využila tu jejich garanci "Okamžité vrácení peněz v případě nespokojenosti"
Reklamovat nechci, aby mi reklamaci nemohli zamítnout.
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost FINALTY TARGET MEDIA s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.