Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Donesl jsem do Penny Dobrovice přepravku( basu) na pivo a 5 lahví. Po vložení lahví a vyzvednutí účtenky jsem vložil prázdnou basu, ale nechtělo to vzít a proto jsem zazvonil na obsluhu. Bylo mi zděleno, že prázdné basy nevykupují, že tam musí být nějaké láhve v ní. Ukázal jsem paní účtenku a říkal jí, ať tedy mi dá zpátky ty lahve, že je vložím do basy a projedu to. To mi bylo odmítnuto, že to už nejde. Je to nehorázné chování, protože je to obchodovatelný obal a podle zákona ho musí zpět vykoupit ( informace od právníka). Prosím aby byla v tomto zjednána náprava a takové případy se už nestávaly, neboť jak jsem zjistil zde na internetu, nejsem první případ ve vašich obchodech.
Řešení je jednoduché. Proškolit vaše pracovníky, aby se nedopouštěli protiprávního jednání v těchto případech a toto se už nestávalo.
|
Tweet |
Podle § 9 odst. 4 zákona č. 477/2001 Sb., o obalech je osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech (v tomto případě prodejce) povinna tyto obaly vykupovat. Zároveň je podle § 9 odst. 5 stejného zákona tato osoba povinna zajistit, aby tyto obaly byly vykupovány po celou provozní dobu.
Jestliže se tak nestalo, jedná se o pochybení prodejce, který nejednal v souladu se zákonem.
V případě potřeby se spotřebitel může obrátit na dozorový orgán, kterým je v takových případech Česká obchodní inspekce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.