Společnost


RYANAIR DAC

Počet nahlášených stížností:21
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54698Odepření vstupu na palubu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 6 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.12.2021, před 3 lety

Lenka Kolaříková

Znění stížnosti

Dne 30. 12. 2021 v 17:05 jsme měli odlétat z Prahy do Bruselu touto společností. Bohužel jsme nevěděli, že musíme mít vyplněný příjezdový formulář, neboť naše zkušenosti byly vždy takové, že příjezdový formulář jsme vždy mohli vyplnit až v místě země, do které jsme cestovali (Afrika, Dánsko, Anglie, Turecko apod.). Srozumitelná pravidla na internetu lze najít asi až po hodinovém hledání. Pracovnice při kontrole u gatu nám sdělily, že bez příjezdového formuláře nás nemohou na palubu pustit. Podotýkám, že takový arogantní přístup jsem v životě nezažila.
Domnívám se, že vstup do země znamená pasovou kontrolu v dané zemi, nikoliv odlet z ČR, tudíž lze příjezdový formulář vyplnit až po příletu před pasovou kontrolou. Dle přepravních podmínek společnosti plyne, že pracovníci nemusí osoby na palubu pustit. Co znamená slovo "nemusí"? Za jakých podmínek? Kde je definováno, za jakých podmínek nelze osoby do země pustit? Další informaci, kterou lze na stránkách společnosti dohledat he skutečnost, že pokuty za nedodržení podmínek vždy hradí osoba, která cestuje, nikoli společnost nebo pracovník, v tomto případě dámy u gatu. Podotýkám to proto, že pracovnice nám sdělila, že bude hradit za nás pokutu.
Je velice nešťastné, že na našem letišti není jediná pobočka této společnosti nebo schopná osoba, která by nám vysvětlila nebo nás poučila o přepravních podmínkách. Nebyl člověk, který by nám danou skutečnost vysvětlil. Bylo nám pouze sděleno, že "takto to prostě je". Nemluvě o tom, že ČR má zavedené PC pro možnost vyplnění příjezdového formuláře, tedy až po příjezdu do země, nikoli před odletem ze zahraničí.


Produkt

číslo letu: FR2122, 30/12/2021, booking ref H5D9GI


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 15:56, před 3 lety

Dle vyjádření Ministerstva ministerstva zahraničních věcí, tak i dle informací na webu českého velvyslanectví v Bruselu je nutné aby, od 1. srpna 2020 každý cestující od věku 16 let, který přijíždí do Belgie, bez ohledu na to, jaký je jeho status, země původu, účel cesty nebo použité dopravní prostředky, nejdříve 48 hodin před příjezdem vyplnil samostatný příjezdový formulář PLF.

Ve formuláři uvede cestující podle skutečnosti mimo jiné informace o tom, ve kterém regionu/regionech pobýval 14 dní před příjezdem do Belgie a zároveň informaci o leteckém spoji či jiném způsobu dopravy. Po odeslání elektronického formuláře obdrží cestující e-mailem potvrzení s QR kódem. Cestující je povinen jej předložit dopravci při odjezdu a hraniční kontrole při příjezdu. Od 1.10. je součástí elektronického formuláře také autoevaluační část, kterou je nutno vyplnit. Na základě tohoto dotazníku je (nebo není) zaslána SMS s opatřeními, která je třeba dodržet.

Tento formulář by zaveden mnoha členskými státy v reakci na šíření viru Covid-19 a jeho předložení je nutným předpokladem vstupu do dané země. V případě, že spotřebitel nesplní svoji povinnost (nevyplní potřebný formulář), může mu dle našeho názoru přepravce odepřít vstup na palubu letadla.

Další informace je možné získat u národního dozorového orgánu. Tím je v ČR Úřad pro civilní letectví (dále jen „Úřad“), letiště Václava Havla Praha, 160 08 Praha 6. Úřad je k této záležitosti příslušný, jelikož jde o dopravce se sídlem v EU (konkrétně v Dublinu).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 14:00, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.