Počet nahlášených stížností: | 108 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, koupil jsem si nábytkové skříňky ze systému BESTA, které budu v souladu s uživací funkcí výrobku věšet pod strop. Dotázal jsem se IKEA, jaká je nosnost dna těchto skříněk, abych se z hlediska bezpečnosti dozvěděl, co tam z pohledu užitečného zatížení mohu uložit, zda např. dno skříňky unese knihy nebo jen papírové kapesníčky. Ani následných 5 emailů s tímto dotazem nevedlo k výsledku, kdy informace z linky podpory byly buď úplně nesmyslné, nebo odpovídaly na něco, na co jsem se neptal, až poslední pátá komunikace uvedla, že takový údaj nemají, a tím to v IKEA uzavřeli. Tedy ptám se, zda na takovým údaj mám jako zákazník nárok, každý výrobek musí být z hlediska bezpečnosti před uvedením na trh testován, a rovněž se prodejce může ofi obrátit na svého dodavatele či výrobce s žádostí o sdělení takové informace. Jak mám dále postupovat a jak můžete pomoci?
Děkuji a zdravím. Váš dlouholetý zákazník a předplatitel, Ing. Karel Bouček
viz v textu výše
viz v textu výše
|
Tweet |
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.
Dle našeho názoru je nosnost úložných prostorů jednou z podstatných informací o vlastnostech zboží, a prodejce by tuto informaci měl spotřebiteli sdělit při prodeji, nebo případně později na výzvu spotřebitele. Z tohoto důvodu žádáme společnost, aby spotřebiteli informace o nosnosti úložných prostorů sdělil, buďto zde nebo aby spotřebitele kontaktoval přímo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.