Společnost


TIMURAL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54701Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
31.12.2021, před 3 lety

Pavel Kobera

Znění stížnosti

Diagnostika nefunkční myčky spočívala ve vypojení a zapojení do zásuvky a procvakání programů. Opravář neuměl vyloupnout panel kuchyňské liny a tím jeho diagnostika skončila a musel jsem zaplatit 1000 Kč.


Produkt

Vestavěná myčka Mora IM 530.


Požadované řešení

Vrácení poplatku za "diagnózu"


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2022 16:22, před 3 lety

Oprava je provedením díla ve smyslu § 2587 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Nebylo-li dílo řádně provedeno může spotřebitel (tj. objednatel) uplatnit vůči podnikateli (tj. zhotoviteli) nároky z vadného plnění.

Tyto nároky se dle § 2615 odst. 2 občanského zákoníku řídí ustanovením o kupní smlouvě, ve vztahu podnikatele a spotřebitele tedy § 2169 občanského zákoníku. Spotřebitel má proto nárok na provedení opravy znovu, řádně a bezplatně (oprava díla), a není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Odstoupením smlouvy se v tomto případě rozumí povinnost zhotovitele vrátit objednateli veškeré náklady, které v souvislost i s vadně provedeným dílem obdržel. Rovněž může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Podnikatel je povinen dle § 16 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vystavit doklad o zaplacení služby (zde provedení díla), pokud jej o to spotřebitel požádá. Nevystaví-li tento doklad, dopouští se přestupku ve smyslu § 24 odst. 7 písm. q) téhož zákona.

Zároveň je podnikatel podle zákona o ochraně spotřebitele povinen informovat spotřebitele o ceně služby.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 15:01, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.