Společnost


Revistados s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54712Vrácení platby za neuskutečněný pobyt v Apartments Javor, Pec pod Sněžkou 335

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 17 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.01.2022, před 3 lety

Dáša Stočková

Znění stížnosti

Dne 5.3.2020 jsem si prostřednictvím portálu Booking.com zarezervovala ubytování v Apartmens Javor, Pec pod Sněžkou, v termínu 22.– 26.2.2021. Rezervace byla ze strany podnikatele dne 17.8.2020 potvrzena a já vyzvána k zaplacení ceny za pobyt. Dne 19.8.2020 jsem zaplatila za pobyt částku ve výši 12.121,- Kč,
což podnikatel p. Stanislav Průcha (firma Revistados s.r.o., IČO: 07672683) potvrdil dne 25.8.2020. V návaznosti na výskyt nákazy novým koronavirem způsobujícím onemocnění COVID-19 a krizová
opatření nebylo možné ubytování ve sjednaném termínu poskytnout. Proto jsem dne 6.2.221 požádala podnikatele o přeložení termínu ubytování na 7.–11.3.2022. To podnikatel nepotvrdil, ač jsem ho k tomu opakovaně vyzvala. Podnikatel dále nekomunikoval, tak jsem ho požádala dne 25.5.2021 o vrácení zaplacené částky. K tomu podnikatel uvedl, že se mám obrátit na Booking.com, opakovaně jsem ho upozornila, že částku musí vrátit on, protože jemu byla platba zaslána. Nicméně jsem se několikrát obrátila i na Booking, protože mi pan Průcha napsal, že Booking peníze vrací. Na Booking jsem psala několik e-amilů, volala tam, což bylo úplně marné. Poslala jsem i prosbu poštou přímo na síldo firmy do Amsterdamu. Vše marné, peníze nevrací, ani podnikatel pan Stanislav Průcha (fa Revistados) a ani Booking.


Produkt

Apartments Javor, Pec pod Sněžkou 335, Stanislav Průcha, Tel.: +420 723403936, Email: info@apartmentsjavor.com


Požadované řešení

Vrácení částky 12.121,- Kč za neuskutečněný pobyt.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2022 15:00, před 3 lety

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednanou službu, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 16:57, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.