Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Reklamoval jsem u Vás sportovní boty, protože boty popraskaly v místě spojení špičky a látky. Přesně v ohybu nohy za prsty. Po 30 dnech mi mi bylo na pobočce sděleno, že se reklamace neuznává ani mi to nebylo nijak vysvětleno, pouze předložen protokol, ze kterého jsem pochopil, že jsem asi měl boty reklamovat hned při prvním objevení problému. Protože se prasklina objevila uprostřed sezóny tak jsem boty přinesl až na podzim. Zároveň se praskliny postupem času zvětšovaly. To, že jsem boty přinesl na reklamaci až, když se praskliny více zvětšili, podle mě nic nemění na faktu, že jde o závadu podstatnou a neopravitelnou.
Sportovní boty Mizuno.
Vrácení peněz, nebo možnost si ve stejné hodnotě vybrat jiné zboží.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Spotřebitel má v rámci reklamace povinnost vadu nahlásit ihned, resp. bez zbytečného prodlení. Jestliže tak neučinil, vystavuje se riziku, že reklamace bude zamítnuta, neboť nebude možné prokázat, že vadu nezpůsobil on.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Kašpare,
prosíme vás o kontaktování zákaznické linky prostřednictvím e-mailu eshop@intersport.cz a sdělení bližších informací o jaký se jednalo model a na které pobočce jste reklamaci uplatňoval, abychom mohli vaši stížnost prověřit.
Děkujeme
Tým zákaznické péče Intersport
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.