Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,dne 22.12.2021 jsem si v Albert Jindřichův Hradec koupila vařené kraby vakuově balené, které měli datum spotřeby 1.1.2022.Uložila jsem je do chladničky, ovšem již 28.12.2021 jsem si všimla,že krabi jsou již plesniví a obal nafouklý.Produkt jsem reklamovala na stejné pobočce,kde jsem ho zakoupila,ale neměla jsem již účtenku, protože účtenky od potravin neskladuji.Neochotná obsluha na informacích mi ovšem v reklamaci nevyhověla, protože jsem neměla účtenku,ale na výrobku bylo logo vašeho řetězce Albert, takže bylo jasné,že jsem ho nemohla zakoupit jinde.Timto žádám o kompenzaci a doporučení,jak postupovat, při reklamaci potravin.Produkt stál cca 100 Kč.Miluše Spurná
Chlazený výrobek, vaření krabi, vakuově balené,na obalu logo Albert
Vrácení peněz
|
Tweet |
V případě, že jsou zakoupeny výrobky neodpovídající jakostí, je třeba zboží reklamovat. Pokud zakoupená věc nemá deklarované či spotřebitelem očekávané vlastnosti s ohledem na povahu zboží, lze žádat dodání věci s odpovídajícími vlastnostmi. Pokud to není možné, lze odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněz. Reklamaci je třeba uplatnit u prodávajícího bez zbytečného odkladu a žádat vyřízení.
Spotřebitel by mohl rovněž zvážit podání podnětu Státní veterinární správě, která vykonává dozor v oblasti potravin živočišného původu, zda-li v daném případě nedošlo k porušení právních předpisů. Pro zadání podnětu lze použít následující webový odkaz: https://www.svscr.cz/statni-veterinarni-sprava/kontakty/
Při uplatňování reklamace není nutné, aby spotřebitel překládal podnikateli účtenku. Stačí, že prokáže, že zboží u podnikatele zakoupil. K tomu stačí např. výpis z účtu při platbě kartou nebo specifičnost zboží (nikdo jiný ho neprodává), v krajním případě i svědecká výpověď.
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.