Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem přes internetový obchod dva parfémy a po rozbalení jsem přesvědčená, že se jedná o padělky. Obchodníkovy jsem zaslala elektronickou poštou žádost o odstoupení od smlouvy, ten ale nereaguje.
Bvlgari Omnia parfémová voda 65ml; Joop! Homme toaletní voda 125ml
Žádám o výměnu zboží za originální, nebo vrácení peněz včetně poštovného.
|
Tweet |
Nabízení nebo prodej výrobků nebo služeb porušujících některá práva duševního vlastnictví se považuje za klamavou obchodní praktiku. Dozor v této oblasti vykonává Česká obchodní inspekce a celní správa, kde spotřebitel může podat podnět. Pokud si je spotřebitel jistý, že mu byl dodán padělek a obchodník dle referencí dalších zákazníků nekomunikuje, doporučujeme podat i trestní oznámení na policii nebo státním zastupitelství.
Z hlediska soukromoprávního může spotřebitel realizovat odstoupení dle § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Vzhledem k tomu, že podnikatel nereaguje, doporučujeme odstoupení zaslat poštou, nejlépe i s dodjekou, aby měl spotřebitel doklad o doručení. Dále lze uplatnit i reklamaci pro nesplněnou jakost při převzetí. V takovém případě má spotřebitel právo na dodání zboží, které je v souladu s uzavřenou kupní smlouvou. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy.
Společnost nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
Spotřebitelé mají nadále možnost pokračovat v řešení sporu v občanskoprávním řízení. Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat společnosti předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.