Počet nahlášených stížností: | 787 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 7 |
Objednali jsme si před Vánoci dárek pro děti, dřevěnou kuchyňku, došla rozbitá. Po eskapádách, kdy první operátor řekl, že pro ni pošlou kurýra, na nějž jsme celý den čekali, následně nám druhým operátorem bylo řečeno, že máme kuchyňku sami dát do PPL centra a objednat novou. Stále k nám nedorazil ani dobropis ani peníze, třetí operátor tvrdil, že rozbitá kuchyňka dorazila a máme vyčkat. Naivně jsme objednali druhou novou kuchyňku, ta došla téměř v pořádku, ale součástí balení nejsou šrouby. Další operátor tvrdil, že pošle 20 procent slevu na tu druhou, neb šrouby samostatně poslat nemohou, následně došel email, že mohou podstoupit dotaz k jinému servisnímu centru, jestli teda mohou nebo nemohou poslat šrouby :D. Nemáme peníze ani za jednu kuchyňku, ztráta času x telefonátů, emailů, nevyřešeno nic. Už nikdy více.
PLAYTIVE® Dřevěná kuchyňka Gourmet
Vrátit peníze za první kuchyňku a buď poslat šrouby či nějaké odškodné za tu druhou.
|
Tweet |
Vrácení peněz:
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Chybějící šrouby:
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel taktéž využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den, paní Smolíková, mrzí nás komplikace spojené s Vaší objednávkou.V případě dalších dotazů či komplikací se prosím obraťte na odpovědné kolegy ze zákaznického servisu, kteří situaci prověří. S pozdravem Lidl Česká republika.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.