Společnost


FRESHER.CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54755Neuznané odstoupení od kupní smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.01.2022, před 3 lety

Jana Myšková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 14. 11. 2021 jsem zakoupila boty s custom designem (zákazník vybere velikost boty a vzor z nabídky eshopu). Dne 10. 12. 2021 mi byly boty doručeny a po otevření jsem zjistila, že vůbec neodpovídají tomu, co nabízí na stránkách. Slušně řečeno byla práce velmi odfláknutá. Objednávka byla zároveň doručena o týden později a komunikace eshopu špatná. Nebyla jsem si jistá, zda mohu odstoupit od smlouvy, proto jsem předem kontaktovala dtest, kde mě ujistili, že se o zboží na míru nejedná a mohu boty vrátit (nebyly nijak speciálně upraveny pro mou osobu). Dne 17. 12. 2021 jsem boty šla vrátit na kamennou pobočku do Prahy, kde je zaměstnanec převzal a sdělil mi, že budu kontaktována reklamačním technikem. Z reklamací mi 20. 12. 2021 přišel mail s vyjádřením, že mi peníze nevrátí, protože se jedná o zakázkovou výrobu a je možné pouze předělání designu. Odpověděla jsem, že trvám na odstoupení od kupní smlouvy, protože boty byly jako dárek a byla jsem nucena sehnat jiný. Předělání pro mě už nemá smysl a zároveň jsem v prodejce ztratila důvěru. Dodnes se mi nikdo neozval, boty mají stále u sebe a peníze nemám.

Děkuji za pomoc při řešení


Produkt

Nike Air Force 1 Custom 2Pac


Požadované řešení

Požaduji odstoupení od kupní smlouvy - vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2022 10:30, před 3 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli. Dle § 1837 písm. d) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy v případě, že zakoupeným zbožím byla věc, která byla upravena podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu. Do této kategorie spadají dle popisu i předmětné boty, neboť byly vyrobeny dle přání zákazníka.

Spotřebitel má však stále možnost reklamovat výrobek. Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitel požadovat dodání nové věci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 16:07, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.