Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V březnu 2021 jsem na webových stránkách společnosti
tectake.cz zakoupil vchodovou stříšku. Na webových stránkách prodejce
garantuje, že je stříška vysoce odolná proti nárazu a všem
povětrnostním podmínkám. Nícméně přišel první sníh napadl na stříšku
(vrstva cca 3 cm) a stříška se poškodila viz přiložené foto. Při reklamaci
u prodejce mi bylo napsáno, že poškození vlivem povětrnostních
podmínek nelze přijmout jako reklamaci. Psal jsem jim tedy znovu, že
na stránkcáh mají jisté garance a že ty nesplnili, proto si myslím, že
výrobek nesplňuje slibovaná kriteria a není vůbec konstrukčně řešený
na to, aby zvládal vekovní prostředí a povětrnostní podmínky.Nechtějí ani výrobek přijmout k reklamaci a posouzení výrobcem.
https://www.tectake.cz/vchodova-striska-obloukova-800103-401267
Reklamaci by měl posoudit výrobce, žádám navrácení plné výši pořizovací hodnoty stříšky
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
V případě, že je uplatněna reklamace, je prodejce povinný vystavit reklamační protokol a v případě zamítnutí dodat kupujícímu i řádné odůvodnění zamítnutí dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.