Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#5478Výplata poukázky neznámé osobě

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
07.01.2015, před 10 lety

milada volná

Znění stížnosti

dobrý den. Dne 16.12.2014 mi ossz posílalo složenku s nemocenckou. K dnesnímu dni 7.1.2015 jsem složenku nedostala a po následnem zjišťování udaju mi bylo oznameno, že poukázka byla vyplacena dne 31.12.2014.4eská pošta mi není ochotna zdělit na které postě a na jaké číslo dokladu byla má poukázka vyplacena. Jenže já jsme složenku nedostala a tudiž jsme si ji nemohla ani nechat vyplatit. Zajímalo by mne zda mi česká pošta po dořešení reklamace poskytne náhradu škody a s tím spojenou omluvu. Jelikož jsme samoživitelka tak toto vážné pochybení české pošty mi velmi zkomplikovalo běžný život a s ním spojené poplatky. Také budu požadovat řádné vyjádření o potrestání vyplacejícího a příjemce.


Produkt

složenka s nemocenckou od ossz


Požadované řešení

Řádné a rychle vyšetření situace. Potrestání vyníku a omluva a náhrada způsobené škody a s tím spojené odškodnění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2015 12:10, před 10 lety

V tomto případě záleží na skutečnosti, o jaký typ poštovní poukázky se jednalo a zda byla určena do vlastních rukou nebo výhradně do vlastních rukou jen adresát. V případě doplňkové služby do vlastních rukou podnik vyplatí poukázanou peněžní částku, je-li adresátem fyzická osoba, jen adresátovi, zmocněnci adresáta, zákonnému zástupci adresáta nebo zmocněnci zákonného zástupce adresáta. V případě doplňkové služby výhradně do vlastních rukou jen adresát podnik vyplatí poukázanou peněžní částku výhradně jen adresátovi.

Pokud odesílatel nepožádal o tyto doplňkové služby, podnik ji může vyplatit jiné vhodné fyzické osobě, zejména některému z adresátových sousedů, který souhlasí s tím, že poukázanou peněžní částku adresátovi předá, a která převzetí poukázané peněžní částky potvrdí svým podpisem. Pokud se tato osoba nezdržuje v bytě, kanceláři, provozovně nebo
jiné uzavřené prostoře označené jejím jménem a příjmením nebo příjmením shodným s jejím příjmením, musí způsobem podle čl. 64 odst. 1 poštovních podmínek prokázat své jméno a příjmení. Postupovala-li pošta tímto způsobem, měla adresátovi některým ze způsobů uvedených v čl. 24 odst. 2, 3 a 6 poštovních podmínek předat písemné upozornění, aby si dodanou peněžní částku vyzvedl u stanoveného příjemce.

Odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat dodání. Na základě reklamace podnik zjistí, zda a jak byla poukázaná peněžní částka dodána. Podnik nezkoumá totožnost ani způsobilost fyzické osoby, která reklamaci jménem odesílatele nebo adresáta uplatňuje. Podnik přijme reklamaci jen za podmínky, že reklamující předloží podací stvrzenku. Jestliže se zjistí, že reklamovaná poukázaná peněžní částka byla vyplacena v souladu s uzavřenou smlouvou, podnik písemně oznámí osobě, jejímž jménem byla reklamace uplatněna, kdy a komu byla vyplacena (pokud by byla oprávněna vyplacena jiné osobě, jedná se o bezdůvodné obohacení, které musí být vydáno spotřebitelce). Reklamace musí být vyřízena do 30 dnů od jejího uplatnění. Pokud Česká pošta nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.