Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po 30 dnech po podání reklamace mi nebylo zakoupené zboží vráceno ani nic dalšího oznámeno. Požádal jsem tedy doporučenou poštou o vrácení peněz za zboží a za vynaložené poštovné. Kč za zboží mi bylo vráceno, ale ne za poštovné. Dalším doporučeným dopisem jsem tedy požádal o úhradu poštovného, ale to mi bylo odmítnuto. Celkem za oba dopisy činí poštovné 158,-Kč (99,- a 59,-Kč). Faktura č. 32113127 ze dne 23.8.2021 za koupi zboží mi byla vystavena společností RUMBLE, kam jsem posílal i doporučené dopisy. Následná mailová korespondence byla z jejich strany konána přes adresu info@meek.cz.
Elektrická ruční pilka BRENCHIE Elektrická ruční pilka BRENCHIE (takto uvedeno na faktuře)
Úhrada poštovného ve výši 158,-Kč.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel je povinen vybrat nejlevnější a v místě kam bylo dodáno dostupný prostředek přepravy.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.