Společnost


DHL Express (Czech Republic) s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#54791Špatné dodání.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
04.01.2022, před 3 lety

Valentýna Prajzlerová

Znění stížnosti

Bylo zaplaceno Vaší společnosti 380kc za rychlou dopravu. V sms i e-mailech několikrát potvrzeno, že bude balík doručen na mnou zadanou adresu. První telefonát jestli náhodou nejsem v jiném městě, aby nemusela zajíždět a druhý, že mi to vlastně vůbec nemůže dovézt na adresu co jsem napsala, že na hory nezavážíte. (Pochopila bych, kdyby byl sníh a dalo se to vědět dopředu, ale po sněhu ani památky a rozhodně mi to nebylo dáno vědět dopředu, že nezavážíte na hory.) Za to, že jsem za dopravu dala skoro 400, bych očekávala, že Váš řidič bude ochotný vyjet o 2 km jinam na adresu, co jsem žádala. Obsah balíku potřebuji co nejdříve, proto jsem zvolila Vás i přes tu rozdílnou cenu. Momentálně bude balík na depu v Liberci, které mám dost vzdálené a nemám možnost se pro něj dostat. (Proto jsem si balík nechávala poslat na určitou adresu!)


Produkt

Balík od Ridestore, doručení Špindlerův Mlýn, nákladový list č. 6009266421


Požadované řešení

Vrácení částky peněz za dopravu, když nebyl splněn mnou zaplacený požadavek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.1.2022 12:48, před 3 lety

Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).

Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.

Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Máme za to, že spotřebitel může po společnosti žádat i náklady spojené s dopravou do tzv. parcelshopu. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,40 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 589/2020 Sb..). Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2022 16:26, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.